Onderwerpen

Friday, December 5, 2014

Date Night: China Light Utrecht

Op het terrein van de Botanische tuinen in Utrecht zijn tot en met 4 januari vele mooie en kleurrijke lampen te bewonderen van het China Light Festival 2014. De lampen zijn handgemaakt, hebben prachtige vormen en vertellen in sommige gevallen een verhaal. Ze zijn opgesteld in een wandelroute, die je door de tuin, om het water langs de taferelen brengt. Een magisch uitje voor dit donkere seizoen.

Ik bezocht het festival afgelopen zaterdag met het gezin, als verrassing voor de kids. Het lichtfestival is gebaseerd op een eeuwen oude Chinese traditie. Hoewel die traditie zelf niets voor ons is, stond China Light Festival al meer dan een jaar op mijn wishlist. In dit blog een foto impressie van onze wandeling.


Open the gate!
Hier ga je naar binnen.


In het echt veel mooier. Je ziet de lampen hier weerspiegeld in het water.

Bloemekes.

Route naar pandaland??

Deze vond ik erg mooi! Mijn dochter staat er onder, maar het is lastig fotograferen in het donker.
Bovendien was ze sjagrijnig omdat ze het koud had! hahaha

Dwaalpad? Ik houd hier van. 

Dit was de Chinese versie van Manneken pies. Ik heb hem kuis op de foto gezet.
Hij zit bovenop de vis een straaltje water te laten ;-).

Theater!!

De wandeling over het terrein duurt ongeveer anderhalf uur. Halverwege is een tentje waar je rondom een vuur een warm drankje kunt drinken. In de tent speelt betoverende muziek en kun je aan tafeltjes je drankje drinken en even opwarmen. Dat is wel een aanrader, want 's avonds is het superrrrr fris!

Uiteraard een warme choco MET slagroom!

Deze molentjes stonden in een soort route opgesteld.
Gezellig!

Mooi Hollands tafereel!

Ook deze dame en heer hadden date night.

Magic trees!

Er waren meerdere dieren formaties afgebeeld, waarvan Lion King er 1 was. Ik heb niet alles in dit blog gezet.
Er moet wel wat te verwachten overblijven hé!

Deze wil ik in mijn tuin!

Panda tuin. Hartstikke leuk, maar ik was afgeleid door was anders...

Deze draak is echt het pronkstuk van het festival.
Het is echt een mega beest dat in het water op je ligt te wachten.
Waterspuwend...

Doordat hij in het water ligt, weerspiegelt de draak. Ik vind hem echt heel tof!


De entree is niet goedkoop als je met een heel gezin gaat. We waren inclusief drankjes iets meer dan 50 euro kwijt voor anderhalf uur vertier. BUT IT WAS WORTH IT! haha. Ik vond het echt leuk!

Ga jij zelf ook naar China Light Utrecht? Vergeet dan niet je foto's te posten met #ChinaLight030. Tevens vindt er op 14 december om 18:00 vindt een #instawalk030 plaats voor instagrammers die van online, offline connection willen maken. Als je mee wilt doen, kun je gewoon bij de ingang staan en elkaar opzoeken. Connect even met @adrie_insta op instagram als je de afspraken wilt volgen!

http://chinalightutrecht.nl/nl
Voor meer informatie.

Good things are closer than you think


Sweet greets,
Rosalie

No comments: