Onderwerpen

Tuesday, November 11, 2014

Bioresonantie 1: waarom en hoe.

In dit blog schrijf ik over de Bioresonantie therapie waar ik eind september mee ben gestart. Omdat ik inmiddels de positieve effecten van de therapie merk, wilde ik graag delen wat het inhoudt en met welke klachten ik deze therapie ik ben gaan doen.

We leven al in november, maar om dit blog te verduidelijken duik ik nog even terug naar de afgelopen zomer. Deze zomer was ik vanaf dag 1 van onze vakantie behoorlijk ziek met ziekenhuisopnames en de hele rambam er bij op de koop toe. Dat was niet geheel volgens planning, want we waren onderweg naar het zonnige Benidorm om even te genieten van zon, zee en strand. Maar mijn lijf protesteerde vanaf de snelweg in België nogal hevig op onze plannen. De wereld draaide, ik kon geen licht verdragen en misselijk dat ik was! Eenmaal in Zuid-Frankrijk aangekomen ging het helemaal mis en een nachtje erover slapen hielp helaas niet. De volgende ochtend strompelde ik met mijn laatste energie naar de receptie, die onmiddellijk 112 belde. De Ambulance kwam en daar ging ik dan, naar het spetterende ziekenhuis van Beziers! Ik spreek geen woord Frans, maar wat waren ze lief daar!



De eerste onderzoeken lieten niets schokkends zien en vanwege mijn buikpijnen en benauwdheid vermoedden ze Gastro Enteritis in combinatie met Astma. Ik werd enigszins opgelapt met medicatie en een infuus met vloeistoffen en pijnstillers en werd gedrogeerd zodat we 's middags onze reis konden vervolgen naar Spanje, waar we 's avonds bij ons appartementen complex aankwamen. Een nacht slapen in onze nieuwe stek leverde geen verbetering op en in de ochtend regelde de receptie een Nederlandse huisarts (top gewoon!). Hij vond het maar niks (didn't look pwetty at all) en belde La Ambulancia en whoppa voor de tweede keer werd ik weggevoerd naar het ziekenhuis. Dit keer een veel betere versie overigens, al vond ik de broeders ietsje minder lief dan in Frankrijk. Dit keer moest ik blijven. Ik was uitgedroogd en er werden tal van onderzoeken ingepland om te achterhalen waarom ik niks meer kon behalve liggen.

Mijn coctails waren gelukkig niet zo heel bijzonder
maar hielpen enorm.

Al met al kostte mijn ziek zijn ons de hele vakantie, waarvan 5 ziekenhuisdagen en 2 terugkom dagen en ook thuis was ik nog niet de oude. Ik heb zeker een maand nodig gehad om me een beetje normaal te voelen. Maar het aparte was...geen enkele bacterie, virus of andere reden werd gevonden voor mijn "fall out". Het lichaam doet soms rare dingen en artsen konden het dan ook niet verklaren. Waarom zo beroerd? Mijn astma? Zou kunnen. Voeding? Mensen die mij kennen weten dat het niet aan mijn voeding kan liggen. Toch?

Omdat ik kwa energie door bleef sukkelen en ik vanuit de medische wereld geen antwoorden en oplossingen kreeg, maakte ik een afspraak met een Bioresonantie Therapeute. Inmiddels heb ik er al zes sessies op zitten. Omdat het te veel is om in 1 blog te verwerken, wil ik in dit blog starten met het waarom (al geschreven) en hoe (volgt hieronder).

Wat is Bioresonantie?

Bio Resonantie is een alternatieve therapie vorm voor allerlei kwalen die voortkomen uit overbelasting, een tekort of overschot aan stoffen in het lichaam, hormonale afwijkingen, virussen, bacteriën, ontstekingen, allergieën, infecties en andere disfuncties. Denk aan klachten als hoofdpijn, buikpijn, gewrichtspijnen, vermoeidheid, huidproblemen, benauwdheid en verschijnselen van Lyme en andere bacteriële, virale of parasitaire aandoeningen.
Bij bio resonantie wordt de lichaamstrilling gemeten en tevens wordt via trillingen onderzocht welke "afwijkingen" er zijn. Een hooikoorts allergie geeft een bepaalde trilling weer en als je drager bent van een virus komt dat ook in een bepaalde trillingsvorm naar buiten. Door deze trillingen kan de therapeut dus achterhalen wat er mis is met je en het apparaat brengt je in balans. Je lichaam wordt gezuiverd van trillingen die er niet horen.

Als het emmertje vol zit, loopt de boel over.
Bron: Jin-Gluo.nl

Hoe werkt Bioresonantie?

Tijdens mijn eerste afspraak had ik een gesprek met de therapeute over mijn klachten. Dit duurde ongeveer een half uur. Tijdens de tweede afspraak werd ik aan het apparaat gezet om diagnoses te kunnen stellen. Mijn therapeute werkt met Bicom apparatuur en een Biotensor. Het laat mij nog het meest aan de radio die opa en oma thuis hadden staan denken. Verder staat er een spiegel met een soort lampje erop naast de stoel waar ik in mag zitten en in de rugleuning van de stoel ligt een geleidingsmat. In het Bicom apparaat worden tijdens het meten plugjes in en uitgetrokken en knopjes in en uitgedrukt.

Mijn frequentie wordt gemeten met een soort van geleidingsplaat waar ik mijn hand op mag leggen (pijnloos). Daarna gaat de therapeute met haar vingers langs de flesjes met frequenties voor de stoffen. Alles ligt op afdeling: infecties, virussen, bacteriën, voedingsstoffen, hormonen, diverse pollen, e-nummers. Met haar andere hand houdt de therapeute de Biotensor vast. Het ziet er uit als een messing stok met een messing kommetje eraan dat op en neer wiebelt als het signaal in balans is en naar mij toe deint als signaal uit balans is.

Bicom apparatuur.
Bron: bioonformatie.nl

Het principe van Bioresonantie.
Bron: cbbr

Diagnose

Bij mij deint de Biotensor als een ja-knikker bij een hoop dingen. Zo blijkt dat ik overgevoelig ben voor koemelk, en pollen. Er blijkt ook disbalans bij mijn navel te zitten, wat met mijn dikke darm te maken heeft en mijn stofwisseling werkt te langzaam. Mijn nieren hebben ondersteuning nodig en ik kan mijn afvalstoffen niet goed kwijt. Ik heb een amalgaam overschotje, een virus in mijn systeem (blijkt later waterpokken te zijn), streptokokken in mijn systeem (verklaart wellicht mijn ziekenhuisopname), dominantie van de vrouwelijke hormonen (mijn man kan dit beamen) en van E450 in mijn eten wordt ik niet goed. Verder schort het aan mijn vitaliteit en afweer.

Advies en vervolgstappen

Kijkend naar de diagnose wordt de volgende afspraak gebruikt om mijn systeem eerst te ontdoen van het teveel aan metalen in mijn lichaam en mijn afweer en vitaliteit op te krikken. De amalgaam moet er uit. Hiervoor krijg ik bij mijn volgende afspraak glutathion mee en chlorella. In de tussentijd moet ik het E450 nummer uit mijn dieet schrappen en de melk. Verder is het advies om te starten met vitamine C, 2 liter water per dag te drinken en Vitamine D te gaan nemen. Dat zou mijn weerstand moeten opkrikken.


Volgende afspraak

Afspraken plan ik 1 keer per week in totdat ik helemaal opgeschoond ben. Ze duren ongeveer 30 tot 45 minuten per keer. Ik heb er nu 5 gehad en in mijn volgende blog zal ik meer vertellen over de behandelingen die ik heb gehad en het effect van de supplementen die ik nu neem. Ik word er in ieder geval erg blij van, heb veel minder last van mijn buik en ook mijn energie is een stuk beter dan 2 maanden geleden. Is dit een teken dat Bioresonantie werkt???


http://www.skepsis.nl/bioresonantietherapie.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bioresonantie
http://www.natuurgeneeskundepraktijk.eu/




Good things are closer than you think



Sweet greets,
Rosalie

1 comment:

mrkdvsn said...

This blog is really helpful to deliver updated educational affairs over internet which is really appraisable. I found one successful example of this truth through this blog. I am going to use such information now.bioresonantie hoogezand