Onderwerpen

Monday, June 2, 2014

Beauty webshopping bij Miss Lipgloss en Lush

Vorige maand plaatste ik voor het eerst een online bestelling in de webshop van Miss Lipgloss en Lush Nederland. Normaliter vind ik dat met beautyproducten een beetje tricky, vooral als ik ze nog nooit eerder gezien of gebruikt heb. Ik maak bij het aanschaffen van beautyproducten bij voorkeur gebruik van zoveel mogelijk zintuigen: tast, geur, zicht, proeven (??) en als het even kan vraag ik om een tester om het product uit te proberen. Toch waagde ik het er dit keer op. Ik bestelde producten zonder al die zintuigen gebruikt te hebben. Spannend! In dit blog een overzichtje van mijn beauty bestellingen en mijn mening over de service en producten.

I've got mail!!


Webshoppen bij Miss Lipgloss
De reden waarom ik op deze website kwam was het Au Naturel Palette van Sleek. Ik had al zo vaak Palettes van Sleek voorbij zien komen op Social Media en ze zagen er altijd erg mooi uit. Alleen ben ik normaliter geen palette fan. Ik schaf liever losse kleurtjes aan. Maar nu wilde ik het toch eens proberen en ik googelde dus op Sleek palettes. Ik kwam direct bij de webshop van Miss Lipgloss uit. Een hoge google vindbaarheid dus! Muy Bien!

Op de website vond ik heel veel oogschaduw palettes en andere producten van Sleek en ik liet me bijna verleiden tot heel veel aankoopjes, maar ik heb me weten in te houden. Je kunt je geld maar één keer uitgeven. De website belooft dat je spulletjes een dag na bestelling geleverd wordt. Nu wordt dat online wel vaker beloofd en ik dacht dus ook niet dat dit ging lukken, aangezien het al na zessen was en de logistiek van levering de dag na bestelling mij nogal lastig leek. Toch stond de volgende dag de postbode voor de deur met de bestelling! Hoe dan??


Ik had twee palettes van Sleek MakeUp besteld: de Au Naturel Palette en de PPQ Shangri-La Supreme Palette. Dat durfde ik wel aan, omdat ik tevoren op blogs had gekeken naar reviews. Verder had ik het boek van Miss Lipgloss en een 5-piece travel brush set van Sleek MakeUp besteld en kreeg ik een Miyo oogschaduw en 2 nagellakjes cadeau omdat Miss Lipgloss jarig was. Ik vond het een feestje om uit te pakken!

Wat vind ik van de producten?

De i- Divine Au Naturel Palette van Sleek MakeUp




Deze palette wordt geleverd in een mooie kartonnen verpakking, die gemakkelijk te openen is. Het ziet er enigszins luxe uit, wat wel bijzonder is gezien de prijs van het palette: slechts 9,95 euro voor 12 tinten oogschaduw!



Ik had verwacht dat het palette groter was, maar wat wil je voor die prijs!! Dit palette past precies op je hand als je hem uitstrekt. Maatje Galaxy Note 3 zeg maar. Erin zitten 12 mooie naturel tinten, waar ik helemaal happy mee ben. Ze passen overal bij en er zit een mooie afwisseling van matte tinten in en tinten met shimmers.

vlnr: Nougat (mat), Nubuck (mat), Cappuccino (mat, Honeycomb (mat), Toast (mat), Taupe (shimmer).
vlnr: Conker (shimmer), Moss (shimmer), Bark (mat), Mineral Earth (shimmer), Regal (mat), Noir (mat).
De pigmentatie van de oogschaduw is niet heel sterk vind ik zelf. Ik had hier persoonlijk meer van verwacht, gezien de reviews. Maar ik vind dat ik voor deze prijs met deze tinten niet mag klagen. Ik ben er heel blij mee!

De e PPQ Shangri-La Palette van Sleek MakeUp


Net zoals de Au Naturel van Sleek MakeUp, wordt ook de i-divine PPG Shangri-la Supreme Palette geleverd in een mooie kartonnen verpakking. Het palette kost ook slechts 9,95 euro. Wat me wel opviel is dat ik de palette doosjes zelf best lastig open krijg. Ligt misschien aan mijn handen (stijf/en weinig kracht), maar misschien ook niet??



De reden waarom ik deze palette graag wilde hebben is de variatie van mijn favoriete tinten. Geel- en blauwtinten. Alle tinten zijn mat en dat vind ik mooi. Vooral de witte matte tint maakt mij blij omdat die meestal alleen in shimmer versie te vinden is. Te veel shimmers maken ouder, wat gezien mijn leeftijd en toenemend aantal rimpeltjes toch wel handig is. Dat krijg je als je de big 30 gepasseerd bent ;-)...

vlnr: Blue Suede, R&B, Bronx Black, P-Funk, Grand Master Flash, Wah Wah White
vlnr: La Belle Blue, Smokey Robinson, All Green, Delfonic, Commodores Cream, Shangrilas Lemon

Ik vind de kleuren van deze palette erg mooi en ik heb online mooie eye looks gezien. Ik wilde afgelopen weekend gaan experimenteren, maar het was zo druk dat ik helemaal gestrest achter de spiegel zat en uiteindelijk mijn lelijke experimenten heb vervangen voor mijn eigen vertrouwde eye look met tinten uit de Au Natural en uit de Shangri-La van Sleek.

Deze tinten heb ik gebruikt:
La Belle Blue, Wah Wah White uit het Shangri-La Surpreme Palette van Sleek 
en Taupe en Conker uit het Au Naturel Palette van Sleek 

Make-up of the day: naturel saturday.

Heel subtiele eyelook... Geen gedoe, gewoon naturel! 
Met twee kleuren Manga Mascara van L'Oreal.

De Sleek MakeUp 5-piece travel brush set 


Bij make-up horen kwasten en omdat ik erg benieuwd was naar de kwasten kwaliteit van Sleek heb ik een travel set kwasten besteld ter waarde van 6,95 voor 5 kwasten, die net als de palettes ook weer verpakt zijn in een keurig kartonnen doosje.

Kwasten soorten: Blush/Powder, Foundation, eyeshadow, lip, eyebrow/eyeliner 

Ik heb de Blush-Powder kwast en de Foundation kwast al uitgeprobeerd en ik vind ze erg prettig. Ze zijn niet heel groot, dus vooral geschikt voor onderweg vind ik zelf. Erg handig is het etui waar ze in zitten. Het is een complete set en de kwaliteit valt mij voor deze prijs zeker niet tegen! De haartjes zijn zacht en zitten heel stevig in de houders. Het etui heeft net als de palettes de maat van een Galaxy Note 3. Handig als ik op reis ga. Hihi, alles past kwa formaat bij elkaar!. 


Cynthia Beauty, het boek van Miss Lipgloss



Dit boek stond ook al een tijdje op mijn wishlist. Ik dacht eigenlijk dat het een boek voor beautyBLOGGERS was, maar dat is helemaal niet het geval. Het is een heel prettig leesbaar boek over beauty basics. Voor iedereen die op zoek is naar handige tips en tricks die je ook op het blog van Miss Lipgloss vindt, is dit boek een echte must have. Er zitten geen product reviews in, maar echt super handige how-2's. Ik ben er dan ook erg blij mee!


Behalve mijn bestelde items kreeg ik ook nog twee nagellakjes en een oogschaduw. Ik heb deze producten nog niet gebruikt, maar ben er wel heel blij mee. Ik vond het vooral heel lief dat het er bij zat. Verder was de bestelling vergezeld van een handgeschreven flyer (handgeschreven gedrukt). Super leuk dat overal zo veel aandacht aan is besteed. Ik durf zeker nog een keer beauty producten te bestellen bij Miss Lipgloss!!

Webshoppen bij Miss Lipgloss kan via deze link: http://shop.misslipgloss.nl/

Webshoppen bij Lush

Bij Lush ben ik al regelmatig in de winkel geweest, dus ik weet een beetje wat ik kan verwachten als ik een product van Lush aanschaf. Toch was het even uitproberen hoe Lush online bevalt. Ik wilde van Lush graag de Charity Pot aanschaffen in mei, omdat dan de gehele opbrengst van de aankoop naar de bijtjes zou gaan. Dat was dus eigenlijk de reden van mijn bezoek aan Lush Online. Als ik naar de stad zou gaan, zou ik aan reiskosten net zo veel kwijt zijn als aan de verzendkosten en ik had eigenlijk helemaal geen mogelijkheid om naar de stad te gaan dus ik wilde het er wel op wagen.
Behalve de Charity Pot heb ik de Oatifix en Squeaky Green aangeschaft. Ik kreeg er de Sea Vegetable gratis bij. Vooral de Oatifix is een uitdaging om te verzenden, want Fresh Matters!! Het duurde dan ook een aantal dagen voor mijn pakketje aankwam (dat meldt de website bij de bestelling). De bestelling wordt zo vers mogelijk verstuurd en mijn maskertje moest bij aankomst dan ook direct in de koelkast. Lees hieronder mijn visie over de ontvangen producten.

De Charity Pot



In dit lieve potje zit 95 gram hand- en body lotion die echt mega lekker ruikt. Ik gebruik het als handlotion en voor op mijn ellebogen. Als body lotion vind ik hem te sterk ruiken. Ik wil namelijk niet dat de bijtjes en wespjes mij als lekkernij gaan zien, want dat heb ik regelmatig gehad na gebruik van Lush producten hihi. Maar als Hand créme.... Heerlijk! Het is lekker zacht en verzorgend en trekt redelijk snel in. Ik ben dan ook heel blij met deze aankoop, waar 100% van de opbrengst (12,65 per potje) naar de bijtjes gaat. #allebijtjeshelpen bzzzzz.....


Oatifix


Dit is een heerlijk geurend gezichtsmasker voor droge en gevoelige huidjes als de mijne. Ik heb hem nog niet eerder gebruikt, maar gezien de ingrediënten zit het wel goed met dit product. Denk aan bananen en amandel. In het potje zit 75 gram masker, dat vers wordt gemaakt. Je bewaart hem altijd in de koelkast. Hij kost 11,65 en het potje kun je recyclen. Als je 5 potjes hebt, mag je ze inruilen bij Lush voor een nieuw vers gezichtsmasker naar keuze. Best lief. Ik had berekend wat het me zelf kost als ik een DIY masker met de ingrediënten als in Oatifix maak. De Lush versie is zeker niet duurder, dus ook wat dat betreft zeker het geld waard!

Squeaky Green



Dit is een Shampoo Bar van 55 gram, waar je 3 x zo lang mee doet als met een standaard fles Shampoo. In de bar zitten onder andere verse netels, rozemarijn en munt. Ik heb hem gekocht omdat hij ook verzachtend is bij een jeukende hoofdhuid, waar ik in dit hooikoorts seizoen altijd last van heb. Verder vind ik hem heerlijk ruiken. De Squeaky Green kost 9 euro 10. Gezien het feit dat je er drie keer langer mee doet dan met een Shampoo uit de fles en er geen fles aan te pas komt, is dit tevens een super millieu vriendelijke Shampoo. Zeker de moeite van het proberen waard zou ik zeggen!!



Sea Vegetable Soap


Als extraatje kreeg ik een stukje Sea Vegetable Soap bij mijn bestelling. Dit zeepje ruikt een beetje kruidig en naar Limoen. De zeewier die er in zit werkt verzachtend. Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar ik vind het een erg leuk extraatje! Hij zit verpakt in de bekende Lush wrap. Milleuvriendelijk en herbruikbaar!


Webshoppen bij Lush Nederland kan via deze link: https://www.lush.nl/

TIP:

Wist je dat de Lush Shampoo bar en zeep blokjes ook heel handig zijn voor op reis en met name als je met weinig bagage wilt reizen? Je doet er heel lang mee en de producten zijn heel compact en slechts verpakt in een Lush wrap die je kunt hergebruiken. Je kun een Shampoo bar en zeepje ook in een klein zeepdoosje doen. Je bent zo veel minder ruimte kwijt dan wanneer je met flessen Shampoo en zeep reist....


Bedankt voor het lezen!!! XXX

Zo dit waren mijn online beauty aankopen van de afgelopen maand. Ik hoop dat jullie ze leuk vonden en wat aan de korte reviews hebben. Laat mij weten wat je er van vindt door een reactie te geven onder aan dit blog!


Good things are closer than you think


Sweet greets,
Rosalie

No comments: