Onderwerpen

Thursday, March 20, 2014

2-out-of-3: Sweetie pie smoothie

Het tweede smoothie recept van vandaag, gebruik ik graag als lekkere-start-van-de-dag, maar hey... het is lunch tijd en daar past deze lieverd ook prima bij!

Soms heb je van die dagen dat je wel wilt maar het niet lukt. Ik dompel me dan meestal in zoete kleurtjes, liefst rose. Dat oogt lekker vrolijk en geeft mij altijd wel weer positieve zin. Nu werkt dat met eten ook zo, maar je zelf pamperen met zoete dingen is niet altijd even gezond. Gelukkig hebben we fruit. En gelukkig hebben we smoothies. Nu kun je zoet snoepen om jezelf een gezonde, positieve boost te geven. Ik drink hem zoals gezegd bij voorkeur aan het begin van de dag, maar eigenlijk kan hij altijd, overal, elke dag: Sweetie Pie!


I need a sweetie pie!!

Dit heb je nodig

  • 1 banaan
  • 1 perssinaasappel, waarvan 1/2 geperst en 1/2 in stukjes gesneden
  • 3 eetlepel zomerfruit (albert heijn's diepvries pakjes)
  • 200 mililiter melk
  • 100 mililiter water
  • 1 tl chia zaad
  • 1 tl hennepzaad
  • 1 tl lijnzaad
  • 1 tl bijenpollen

Zo maak je het


Stap 1
Pak een meng kom. Snijd banaan en doe die in de kom.


Stap 2
Snijd een halve perssinaasappel in stukjes en pers van de andere helft de sap. Doe sap en stukjes in de kom.


Stap 3
Doe 3 eetlepels zomerfruit in de kom.





Stap 4
Doe chiazaad, lijnzaad, hennepzaad en bijenpollen in de kom. Van alles 1 theelepel.




Stap 5
Doe de melk en het water in de kom.


Stap 6
Meng alles goed fijn met de hakmachine, sapmachine, blender of wat je ook gebruikt.




Stap 7
Neem een lekker groot glas en doe daar de smoothie in. Je haalt ongeveer twee grote glazen uit deze smoothie als je de ingrediƫnten in de blender of foodprocessor hebt fijngemalen. Omdat ik geen sapmachine gebruik, heb ik eerlijk gezegd geen idee hoeveel er overblijft van de ingrediƫnten als je die hebt gebruikt.




Stap 8
Je sweetie pie is klaar voor consumptie



Stap 9
Geniet van de sweethie pie smoothie. Laat de zachte smaak, lekkere geur, voedzame inhoud en vitamines zijn werk doen.


nomnom


Stap 10
Maak wat moois van je dag!


Am I sweet or pie?


Enjoy!!


Good things are closer than you think



Sweet greets,
Rosalie


No comments: