Onderwerpen

Friday, February 7, 2014

What’s in my hood: het Weerhuis

Ieder huisje heeft zijn kruisje, een bekend spreekwoord. Nu vond ik bij mij om de hoek wel een heel bijzonder huisje. Mijn buurvrouw wees mij hierop, ik had het anders zelf nooit gevonden. Bijzondere dingen vind je overal, maar soms liggen ze zo voor de hand dat je ze niet meer ziet. Het weerhuis is daar een goed voorbeeld van. Ik verwachtte dit niet in mijn wijk, dus ik keek niet. Het Weerhuis is namelijk een heel leuke en betaalbare Studio/Bed & Breakfast in my hood. Een paar straten verder en whoppa je bent er. Heel verrassend wel, want dit verwachtte ik niet hier op deze locatie. Onze Hood is Good. Ik weet het. Vandaar mijn blog. Maar toch is dit wel heel creatief en slim bedacht. Ik neem jullie graag mee naar het voorhuis van Familie Broeders aan de Weerkant in Barendrecht: Studio/Bed & Breakfast Het Weerhuis.

Such a sweet surprise, and it's all in my hood!


Waar

Ik woon in de Vinexwijk Carnisselande in Barendrecht, dat in 1999 tegen Rotterdam aan gebouwd  is. Het is een centraal gelegen wijk met alle voorzieningen (zorgcluster, horecaplein, bibliotheek, sportverenigingen, winkelcentrum Carnisse Veste waar ik sinds dit jaar ook voor schrijf) op loopafstand.

Het eerste gedeelte van Carnisselande heet Waterkant. Aan de Weerkant 33 van dit wijkdeel vind je het Weerhuis. Het is aan de rand van de Vinexwijk, dus je zit zo op de openbare en snelwegen. Ook is er op een paar minuten lopen een tramhalte en bushalte. De tram brengt je rechtstreeks naar de stad Rotterdam en Rotterdam CS. De bussen rijden onder andere naar Station Barendrecht en Zuidplein.

Kleine streetview.

Het mooie van dit wijkdeel, vind ik zelf, is dat je ook snel in natuurgebied zit. Er is een grote plas waar in de winter lekker op geschaatst wordt en je kunt linksom en rechts om de polder, de landbouwgebieden of de Carnisse of Rhoonse Grienden in. Je zit vlakbij de Oude Maas waar recreatie voor jong en oud volop aanwezig is. En dan heb ik het nog niet over de routes richting strand of stad. Klinkt als de ideale woonomgeving niet?

Heerlijk wandelen in de Grienden doen wij ook regelmatig.

Wat

Denise, haar man en twee kids hebben een paar jaar geleden gedurende anderhalf jaar door Europa gereisd met een camper. Fijne herinneringen gaven Denise inspiratie om Het Weerhuis op te richten. Het Weerhuis is een Studio slash Bed&Breakfast dat Denise Broeders en haar man gebouwd hebben in het voorhuis van hun uit twee delen bestaande woonhuis. Het achterhuis gebruiken ze voor zichzelf. Doordat er een tuin tussen ligt en de huizen aparte ingangen hebben, hebben “bewoners” van zowel het voor- als achterhuis, voldoende privacy.

De zit- annex slaapbank

TV in het zitgedeelte

Het Weerhuis wordt verhuurd aan 1 tot 3 personen. Een vierde persoon kan er in overleg bij, maar dan wordt het wel krap. Er is een mooi en stevig twee-persoonsbed en een 1-2 persoons slaapbank. Er is een keuken, die gasten kunnen gebruiken. Er kan ook gebruik gemaakt worden van een (glutenvrije) ontbijt-service en desgewenst maakt Denise een heerlijke taart voor je. Denise is erg bekwaam in de keuken. Zij en haar dochters zijn Coeliaki patiënt en ze kookt graag heerlijke glutenvrije gerechten. Ik heb van haar een heerlijke kip-pasta geproefd en een taart. Serieus lekker en voedzaam! 

Een ruim twee persoonsbed en voldoende opbergruimte in de kasten er naast.
(er is nog een muurkast voor kleding e.a.)

Bar tafel om aan te eten, borrelen of werken.


Deze keuken is modern, netjes en zeer ruim van opzet.


Een groot voordeel van Het Weerhuis is de locatie. Het ligt centraal tegen Rotterdam aan en toch erg rustig. Het is ideaal voor werknemers van bedrijven in onder andere het Europoort gebied die hier tijdelijk werken ((dat is ook de grootste doelgroep van deze Studio/Bed&Breakfast), maar ook voor mensen die een dagje of weekendje in deze regio willen verblijven. 

Moderne en vooral ook zeer schone badkamer 
met inloopdouche en toilet.

Sfeer

De styling van Het Weerhuis doet enigszins Skandinavisch aan. De ruimtes zijn heel erg licht en modieus ingericht.  Je kunt er fijner verblijven dan in een hotel, omdat het meer eigen is. De keuken is erg uitgebreid dus koken in de studio is geen probleem. Ik vind Het Weerhuis ook schoner dan Hotels of vakantie appartementen, omdat het minder intensief gebruikt wordt dan hotelkamers en Denise het zeer goed onderhoudt. Denise zorgt er altijd voor dat het fris is en een bloemetje en wat lekkers maken dat je je extra thuis voelt. Je hebt ook genoeg gratis parkeerplekken in de straat. En als je een boodschap of iets anders wilt doen… Alles is echt naast de deur te vinden. Ik kan het weten, want het is MY HOOD!

vlnr kussen met wood print, verse bos tulpen, Hollands glorie en vogelhuisjes.

Mooie doch rustige sfeer makers

Design in combinatie met zelfgemaakte styling


Mocht je meer informatie vinden over deze leuke Bed&Breakfast annex studio? Neem dan eens een kijkje op de website http://www.hetweerhuis.nl/cms/nl/welkom-bij-onze-bed-en-breakfast.
Like ook de facebookpagina van Het Weerhuis en blijf op de hoogte van het laatste “Het Weerhuis” nieuws. Klik op onderstaande link om naar de facebook pagina te gaan https://www.facebook.com/studio.hetweerhuis.


Denise Broeders, de eigenaresse 
van Studio / Bed & Breakfast
Het Weerhuis


Hebben jullie ook iets leuks of bijzonders in je eigen woonomgeving? Een inhouse Petit restaurant? Een ontwerpbureau aan huis, een beauty goeroe als buurvrouw of iets anders onverwachts? Laat het weten. De leuke dingen zijn vaak dichterbij dan je denkt.

Good things are closer than you think



Sweet greets,
Rosalie





No comments: