Onderwerpen

Friday, February 14, 2014

Tricks, tracks, clips en empowerment voor als je ongewenst zonder geliefde zit.

Ow Jee! Het is Valentijnsdag vandaag. Bijna alle berichten gaan over wat je kunt doen mét je lief of liefdes. Maar wat als je geen lief hebt? Wat als jouw lief ver weg zit? Wat als jouw lief je zo hard heeft gestompt, je hart heeft gebroken dat het enige leuke dat je kunt bedenken voor deze dag het kapot smijten van alle breekbare elementen in je huis is? Tijd voor een aantal empowerment tips van MaMa Rosa, inclusief bijpassende muziek, clips en video speeches (nb niet alle filmpjes zijn zichtbaar op je telefoon, dus het handigste is als je dit blog op je laptop, tabletof pc leest).

Situatie 1: je hebt geen lief



Men! Wat een rust! Alle tijd om jezelf lief te hebben dus. Doe dat dan ook, want er komt een tijd (trust me) dat je daar geen tijd meer voor hebt.
Hoe dan?
Welnu, neem na je werk een warm bad met de lekkerste bubbels erin. Scrub jezelf. Lees een fijn boek terwijl je in je bad ligt. Na het badderen smeer je je in met de lekkerste body lotion of butter. Lekker je PJ aan en zet de gehuurde feel good movie op, terwijl je van je verse munt thee slurpt Ik kan je aanraden om "We're the Millers" te gaan kijken of een gouwe ouwe van Jim Carrey. Comedy Central zendt ook regelmatig leuke sketches uit en de Stand Up's zijn ook geschikt voor een avondje love-me-time.



Ik weet zeker dat je door een avondje cocoonen met jezelf een stuk relaxter overkomt. Verzacht. Wie weet kom je daardoor juist de echte liefde van je leven tegen?? Who knows, who knows....

Geen zin in een film? Zing en dans! Hier een paar empowerment songs 4 single ladies!




Een dansje wagen na je chill momentje is een heel goed plan!! It's no big deal!

Situatie 2: je lief zit ver weg


Ai! Dat is balen op de dag van de liefde. Maarrrr liefde kent geen afstand. Je wist dat dit "part of the package" was, dus als het goed is heb je jouw geschenk al met de post verstuurd... Is dat niet gelukt, dan is er nog niks aan de hand. Nee, je maakt jezelf extra mooi op, trekt je mooiste valentijn proof outfit aan, je haar geef je extra aandacht en whoop whoop: computer aan en skypen maar.
De wereld is zo klein tegenwoordig, die afstand is een detail. Je kunt zelfs spelletjes spelen op afstand. Why not! En houdt het wel gezellig en leuk. Nee, geen problem talks op afstand. Gewoon lief en liefde en fun. Dat houdt je relatie zoet en fris.





Situatie 3: je hart is gebroken


Als je hart is gebroken en je verdriet nog vers is, dan is Valentijns dag echt een BAAL dag!! Echt heel jammer want valentijnsdag kan leuk zijn. Maarre dus niet dit jaar. Wat kun je nu het beste doen? Eigenlijk moet je verdriet gewoon een plek krijgen en het wegwuiven is niet echt een lieve manier om jezelf aan te pakken. Jank je oogballen eruit. Ga tekeer met half vergane groente en fruit en een honkbalknuppel op een open veld. Ren je boosheid weg.


Laat je hier niet door LIJDEN... get it???

Maar er in blijven hangen is ook niet zo lief voor jezelf, dus als je een moment ontdekt tussen je tranen door, ga dan vooral zoeken naar de leuke dingen in het leven. Positiviteit erin, negativiteit eruit. Ga jezelf herontdekken. Besef ook waarom het niet werkte tussen jullie. Ga niet kniezen en wordt ook geen ex-hater. Wees daarentegen extra lief voor jezelf. Verzorg je zelf met spulletjes waar je van houdt. Compenseer niet, maar wees gewoon jij in de aller jijste jij. Wat ook helpt zijn powersongs en goede empowerment speaches die je op internet vindt.

Hier een aantal powersongs:

Deze voor als je ex je besodemieterd heeft... Of als je lief een jokje heeft gedaan... AUW! Recht in je gezicht!

Deze om jezelf er weer even aan te herinneren dat je STERK bent. Als je het dansje erbij kent, ben je helemaal een kanjer!

Voor als je echt heel boos bent en het moet er echt nog uit... (alleen dan mag je wel even schelden).


En deze om een extra empowerment boost te krijgen. Hop up outta bed, turn your swag on. Take a look and say what's up... Yeah!! You gettin money!! Whoooh!


Hier een empowerment speach, die goed is voor iedereen. Maar misschien vooral voor jou. Cause you are beautiful!

Voor meer van dit soort filmpjes zoek op You Tube dan naar The Anima series.


Dit waren mijn tips voor een anti-lonely valentine, of een liefdesverdrietige dag. Ik zing en dans mijn "ellende" altijd weg. Dat is, nadat ik mezelf heb laten gaan met flinke jankbuien, liggend op bed in mijn lelijkste pyama en nadat ik mezelf vertroeteld heb in bad met mijn favoriete beautyproducten, de zogenaamde was-het-weg therapie. It always works for me.

Ik ben inmiddels al weer meer dan 10 jaar dik met hubby, heb 2 kindertjes rondwandelen (dus je moet altijd door, ook op baaldagen) en ik ben meer dan 8,5 jaar getrouwd. Nee, mijn valentijnsdagen zijn nooit lonely. Maar ook dan werken deze empowerment tracks en tips. Hallo! Hoe had ik ze anders kunnen verzinnen ;-)....


Good things are closer than you think


Sweet greets,
Rosalie




No comments: