Onderwerpen

Tuesday, February 25, 2014

The Ruler: met deze smoothie ga je de strijd aan!

Vorige week en nog steeds was ik niet helemaal in orde. Energie level 0, dikke keel, mega hoofdpijn. Gewoon. Ugh. en. Blegh.
Ik heb mezelf om die reden extra volgestopt met vitamines. Niet uit een potje. Ik haat pillen. Ik ben altijd bang dat ik stik in die grote krengen en ook van die kleine rakkers krijg ik kokhals neigingen.
Heb ik geboft dat er echt een smoothie en clean eating hype gaande is. Ik ga er lekker in mee en voed mezelf en mijn kids nu dagelijks met de lekkerste (toegegeven soms ook niet) smoothies. Barstensvol verse fruitjes en zaden en pollen. Vitamines in een glaasje dus. Ik ga de strijd aan met griep, verkoudheid en hooikoorts met deze Ruler!

Hier mijn recept voor The Ruler. Die noem ik zo, omdat deze echt mega vol zit met vitamine C, anti-oxidanten, omega's, eiwitten en omdat hij behalve gezond (en lekker) ook een echte energiegever is.
Rulend dus.

quick how to whoop whoop



Wat zit er in

  • 5 perssinaasappels
  • 1 advocado
  • 2 bananen
  • 300 ml melk (magere, almond, soya)
  • 100 ml water
  • 26 blue berries (ingevroren doosje van de Albert Heijn of vers)
  • 2 tl Hennep zaad
  • 1 tl Chia zaad
  • 1 tl Lijn zaad
  • 1 tl Bijenpollen
  • 1 tl Goji bessen


Hoe maak je het


Stap 1
Pers de sinaasappels uit en doe ze in de mixbeker.

Stap 2
Schil een advocado en snijd deze in stukjes. Doe die bij de sinaasappelsap.


Stap 3
Ontdoe 2 bananen van hun schil, snijd in grove stukken en doe dat ook in de mixbeker.



Stap 4
Doe er de melk en het water bij.


Stap 5
Voeg de blueberries toe.


Stap 6
Voeg hennep zaad, lijn zaad, chia zaad en bijenpollen toe.


Stap 7
Mixen maar! Mix het goed, zodat het lekker smooth wordt.


Stap 8
De smoothie is klaar. Doe hem in een lekker groot glas. Decoreer hem met een beetje Goji Bessen.







Stap 9
Drink en voel de kracht van deze vitamineboost RULEN!


Tip
Ben je allergisch voor de zaden en bijenpollen, laat ze dan weg en vervang ze voor kokos. Dat is ook heel voedzaam en hoort ook tot de categorie superfoods.


Smakelijk drinken!

Mijn ontbijtje op vrijdag de 21e



Good things are closer than you think


Sweet greets,
Rosalie

No comments: