Onderwerpen

Friday, February 28, 2014

Dress Up! Verkleedpartijtjes inspiratie.

Al vanaf november houden onze zuidelijke provincies zich bezig met het Carnaval. De afgelopen weken waren er al regelmatig feestjes. Een oude wijven bal hier, een baby en peuter bal daar. Allemaal kleine feestjes om de zin in het echte feest op te bouwen. En dat echte feest begint vandaag. En wie kan er niet bij zijn? Ik. Wij. Thans, zo ziet het er naar uit. Jammer. Ik had me nog wel zo verheugd op het verkleedpartijtje, want dat vind ik toch echt het allerleukste van Carnaval. Dress Up en Make Up!

Meestal heb ik wel een idee wat ik aan ga doen en wat voor Make Up ik op smeer. Ik laat me ook graag inspireren door mijn vriend Google. Er zijn namelijk heel veel artiesten, typetjes en Make-Up goeroes die super veel leuke dingen plaatsen op het net.
Het leek me leuk een aantal gevonden looks met jullie te delen. Ga je carnavallen en weet je nog niet wat je aan wilt gaan doen de komende dagen of heb je soms een verkleedfeestje? Misschien raak je hiermee geïnspireerd? Ik heb look-a-likes,bizarre looks, aparte trends en make-up looks en een gezinslook. Kijken jullie mee?



The Look-a-Likes


Soms wil je even in de huid van een ander kruipen. Kijk eens hoe gemakkelijk dat is!

Looks like:

Epke Zonderland door Carlo in de TV-kantine.
Je kunt deze look zelf ook gemakkelijk nabootsen. 
Ik vind het echt humor hebben.



Looks like:

Wederom Carlo in de TV kantine als Patty Brard.
Patty is met haar looks een leuk mens om te typeren.


Looks like:
Een paard!
Hoe bizar is deze make-up gedaan.

Hierop moet je even oefenen.
Met een bruine outfit aan, een grote smile, en je bent echt net een paard.

Looks like:
Grumpy Cat!
Aw. Ik ben fan van Grumpy Cats.
Er zijn heel veel look-a-likes op internet te vinden.
Even oefenen met je make-up, een grump gezicht trekken, kattenoren op, simpele outfit aan en klaar.
Er zijn ook echte Grumpy Cat outfits te koop via internet.

Make-up looks voor verkleedpartijtjes

Voor Halloween en Carnaval zoek ik het internet af naar make-up looks. Deze looks vind ik best leuk omdat ze lekker vrolijk zijn en niet te moeilijk. Het zijn allemaal looks die ik zeker ga uitproberen. Take a Look ;-)!


Black Swan look. Voor lekker veel drama. 

Eens kijken wie jou herkent.

Big Eyes als in een japanse tekenfilm. 
Deze look wordt heel veel nagedaan en ook deze ga ik een keer proberen

bij mezelf en Eliorah.

Grijze outfit aan en je lippen schminken als een nijlpaard.
Als je dan nog de hele avond muntblaadjes kauwt, ben je
helemaal in je rol.
Easy en funny!

Deze vind ik ook zo leuk. 

Ik heb al meerdere varianten gezien op Instagram #Double faced.
Ik ga hem zeker een keer uitproberen, al lijkt het me lastig het bij mezelf te doen.

Deze zag ik bij de NOW&WOW afgelopen novemer. 

Ik vond het heel grappig gedaan. Het is niet moeilijk.

Als je wimpers maar goed blijven plakken hihi.

Bizarre looks

Als je op straat loopt met een outfit alsof je naar een verkleedpartijtje gaat, wordt je altijd nagekeken en soms uitgelachen. Mensen vinden dat raar. De vraag is waarom? Ik zou mezelf nogal opgelaten voelen als ik buiten de Carnavalsperiode of voor een verkleedfeestje "gek", "kleurrijk" of "te anders" uit zou zien. Soms vind ik dat best jammer, want ik houd wel van dressing up. Heel erg zelfs. Is dat kinderachtig??

Hier een bizarre look die ik stiekem wel heel cool vind. Vooral de make-up vind ik erg gaaf en ga ik zeker eens uitproberen. Ontmoet Anastasiya alias Fukkacumi. Zij is een real life doll, geïnspireerd op Japanse tekenfiguurtjes. Op haar Youtube kanaal vind je allerlei tutorials waarin ze laat zien hoe ze haar make up looks creëert. Ze doet ook looks van artiesten na. Haar rol als Fukkacumi is eigenlijk best bizar, maar ook heel schattig.

Fukkacumi heeft de shape van een barbie en lolita haar. Haar ogen zijn groot geschilderd en ze beweegt statisch, net als een echte pop. 


Hier zie je een beetje hoe ze haar ogen opmaakt.
Hieronder een filmpje waarin ze stap voor stap haar ogen opmaakt.

In dit filmpje laat ze zien hoe ze haar make up doet.



Toch best gaaf om toe te passen als je gaat carnavallen of niet??

Aparte trends 

In Japan hebben ze de gekste trends vind ik. Daar kun je je prima op straat bevinden in een gekke outfit met veel kleuren. No problemo. Een paar jaar geleden heb ik op facebook al eens wat foto's gepost van Ganguro meisjes. Ik vind het echt een super leuke stijl en heb hem ook als eens voor Carnaval gebruikt. Wat ik ook erg leuk vind is de stijl van kleurrijke Doe Deeree. Ik zou zo mijn haren willen verven in een regenboogkleurtje en haar outfits dragen. Maar ja... Haha Voorlopig laat ik me vooral inspireren door haar vrolijke looks en make-up. Ik bewaar het wel voor party party.

Ganguro stijl.
Veel kleur.
Oranje gelaat.
Contouring.
En speelse items.
Net als in een candyshop!

Lekker vrolijke stijl is dit. Ik denk wel dat je schrikt als de
dames au naturel gaan. De ogen zijn van nature piepklein, donker
en de huid bleek. Heel anders dan deze kleurrijke, gecontourde look.

Miss Doe Deeree, een make up designer en unicorn en flamingo fan.
Super vrolijk al die kleurtjes. Haar make up is subtiel. Haar haren zijn pastel. 
Voor een feestje kun je hiervoor een pruik gebruiken. De kleding vind je in vintage winkeltjes.
Schoenen kun je zelf eventueel stylen met zelfgemaakte PomPoms.

Deze look vind ik zo leuk! Helemaal mijn ding voor feestjes en zo. Zie je me al gaan? 

Whoop Whoop!

De gezinslook

Last but not least de DIY gezinslook voor als je weinig zin heb om veel uit te geven en toch origineel voor de dag wilt komen.

Rara...
The Simpsons!!
Je ziet dat deze helemaal niet veel kosten met zich mee zal brengen.
Je trekt je oude kleding aan en koopt gele schminck.
Verder maak je van karton 4 witte brilletjes voor de ogen. 
En voor het haar van de dames ga je aan je slag met kranten papier, behanglijm en verf.

Ik hoop dat je wat inspiratie hebt opgedaan met dit blog. Morgen post ik een blog met outfits en looks die ik (wij) zelf heb(-ben) gedragen de afgelopen jaren.

Geen idee of we deze carnaval nog een dansje kunnen doen. Het ligt aan mijn longen en de voet van mijn dochter (kneuzing). Ja, alles tegelijk helaas. Maar ja, als het niet lukt, dan maken we thuis toch een klein feestje!! Ik heb inspiratie genoeg voor een leuke look.


Voor degenen die gaan feesten: heel veel plezier!

Neet te laat en neet te zaat!


Good things are closer than you think


Sweet greets,
Rosalie




No comments: