Onderwerpen

Wednesday, February 5, 2014

DIY tekenen met stift op servies: wil you be my valentijntje??

Elke dag is een mooie dag om je geliefden te tonen wat je van hen vindt. Maar er is één dag per jaar waarop het gros van de mensen extra aandacht geeft aan het uiten van liefde: valentijnsdag!

Eigenlijk ben ik niet zo van deze clichédagen. Nee wacht, stiekum toch wel. Ik ben een vrouw. Ik zeg links en bedoel rechts, snap je. Tuurlijk vind ik het fijn om verrast te worden met valentijn! En ja, ik vind het ook heel leuk om voor valentijn iets leuks te doen voor mijn geliefden. Het hoeft niet groot te zijn dat gebaar, maar het geven van extra aandacht of een leuke attentie is gewoon tof. En lief. En soms ook romantisch. Zucht.





Nog ruim een week en dan is het weer zover: Happy Valentinesday! Ik heb daar om eergisteren met de kids weer lekker gefreubeld. Ik wilde al een tijdje experimenteren met het tekenen op porcelein, dus voor Valentijn zijn wij creatief aan de slag gegaan met kommetjes en mokken, porceleinstiften en snoepjes. Weet jij nog niet wat je aan je liefsten wilt geven? Lees dan gauw verder voor deze DIY. Het is niet moeilijk of duur maar het levert wel een leuk en persoonlijk geschenk op, waar vast elke dag gebruik gemaakt van gaat worden. Elke dag toont jouw liefde met deze DIY aan de ontvanger. Als dat geen bewijs van ECHTE liefde is??





Wat heb je nodig

  • witte mokken en schaaltjes
    Ik kocht de budget schaaltjes en mokken bij de blokker. Ze kosten 3 euro per set van 4 en vanwege de sale ging er nog eens 30% van af én kreeg ik de 3e doos gratis...
    Bij de Albert Heijn, Hema, Ikea, Xenos en meer budgetwinkels vind je ze ook.
    Let wel op dat ze in de oven mogen!!
  • porceleinstiften
    Ik heb ze online besteld bij "De Kwast" http://www.dekwast.nl/ en was voor 5 stiften incluis verzending 20,20 euro kwijt.
  • een oven
  • papier om op te schetsen
  • een pen voor het schetsen
  • doorzichtig inpak plastic
    Verkrijgbaar bij o.a. blokker, xenos, kruitvat.
  • linten 3 kleuren
  • kado labels
    Ik heb de Historisk labels van de Ikea gebruikt.
    Ze kosten 0,79 cent per 10.
    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70248045/
    Artikel nummer 702.480.45
  • snoepjes of chocolade
    Ik heb lollies en hartjes gekocht bij de Albert Heijn. Ik heb voor 3 mokken en 2 schaaltjes 1 zak lollies (à 1,39 euro) en 3 zakken hartjes (à 0,59 euro) gebruikt.




Aan de slag

Stap 1

Inspiraties verzamelen en schetsen. Ik heb eerst ideetjes verzameld via internet. Je vindt heel veel leuke teksten en voorbeelden voor het decoreren van je porcelein op onder andere pinterest. Ik heb de kinderen eerst schetsen laten maken. Zij gingen supersnel aan de slag en hadden ook heel snel de leukste ideetjes.


Ik heb deze teksten gebruikt: "love conquers all", "Aku Ceinta Kepadamu" en "There's only 1 thing 2 do, 3 words 4 you: I Love You.
Op de mokken voor mijn kids heb ik een jongetje en een meisje getekend met de tekst: "a girls mug" en "a boys mug". Ik weet zeker dat ze dit heel leuk gaan vinden!


Stap 2

Zorg dat de kommetjes en mokken schoon en droog zijn. Je kunt er nu je schetsen op tekenen.

Onderkant kommetjes

binnenkant kommetjes

Stap 3

Laat het 4 uur drogen


Mokken klaar om te drogen


Stap 4

Zet het porcelein 30 minuten in de voorverwarmde oven op 180 graden. Bij sommige porcelein verfjes of stiften volstaat alleen drogen. Bij ovenwerk: laat na 30 minuten het porcelein afkoelen in de oven.



5 kommetjes en 8 mokken in de oven


Stap 5

Verdeel de snoepjes over de mokken en kommetjes.

Vullen met lekkers

Stap 6

Doe er doorzichtig plastic om heen en bind het decoratief bij elkaar met 2 linten en hang er met een derde lint het label aan met een lieve tekst.

Wat ik heb geschreven is bijvoorbeeld: label met schoen: "you are like the shoe that fits. Label met huisje: "for you I will make our house a home".

Inpakken maar
Op de hartjes staan leuke woordjes.
Wow! Wacht engel, sms me niet. Bel mij wel. Goed. Love.


Je bent nu klaar bent je Valentijns geschenk!




Micah en Eliorah kunnen niet wachten hun geschenken te delen met hun BFF, vriendin en ons. haha Ik mocht niet kijken naar wat ze voor Mel en mij gemaakt hadden. Zo lief.

Deze DIY kun je eigenlijk altijd doen. Valentijn of niet. Het is altijd leuk om iemand te verrassen met een handbeschilderde mok of kom met lekkers er in. Ik weet zeker dat de ontvanger er erg blij mee zal zijn!


Voor nu alvast een Happy Valentine! May your love spread around gigantically!


Good things are closer than you think


Sweet greets,
Rosalie







1 comment:

nathalie said...

Leuk!!
ik volg je nu op Bloglovin! Hoop dat je me terug volgt ♥

xx
Nathalie

http://www.nathalie-kemna.nl