Onderwerpen

Saturday, December 14, 2013

Ladies Night bij Wolff Cinerama met Soof de film

Ik was bezig met een review van de huisgeurtjes van Sabon. Maar toen kwam Soof de film op mijn pad en wilde ik de review gaan combineren. Hmmmm vreemde combinatie zou je zeggen. Dat vond ik uiteindelijk ook, maar meer omdat de blog dan te lang zou worden dan omdat ik het niet vond passen bij elkaar. Maar wat hebben die Sabon huisgeuren nou te maken met Soof de film? Dat zal ik jullie eens haarfijn gaan uitleggen.

Ik kwam bij Sabon om een huisgeur spray te kopen die past bij mijn huisgeur "bordeaux" van Sabon. Het leek mij leuk deze te gaan reviewen, waarvoor ik uiteraard even field research ging doen. Dat hield in dat ik de facebook pagina van Sabon opzocht en ging liken en mijn klanten account actief ging maken op de website van Sabon. Op die website zag ik de vreselijk leuke actie staan met Wolff theaters die Ladies Nights organiseerde met in de première de Nederlandse film "Soof". Ik heb mij aangemeld als deelneemster voor de winactie.
Gevolg: ik won de kaartjes en zat woensdagavond gezellig bij Cinerama in Rotterdam voor de ladies night en de film Soof. Om weer terug te keren bij mijn aanvankelijke onderwerp, de huisgeuren van Sabon, heb ik toch maar eerst mijn favo huisgeuren van Sabon gereviewd. Hier is de link, voor het geval je hem gemist hebt. http://itisgoodinmyhood.blogspot.nl/2013/12/review-sabon-huisgeurtjes.html.

In dit blog ga ik jullie wat meer vertellen over de film Soof en de leuke avond die ik had op deze Ladies Night. Enjoy!

Jay voor KookSoof!




Verhaal van de film "Soof"

Soof is een moeder van 3 kinderen van eind dertig, die het welbekende huisje-boompje-beestje leven leidt. Ze heeft een cateringbedrijfje aan huis, maar dat draait niet zoals het zou moeten. Haar man heeft een drukke baan en kan haar bijna niet helpen, waardoor het huishouden 1 grote chaos wordt. Haar zoons vertonen flinke ADHD trekken en haar dochter is zwaar aan het puberen. Is dit het nou?
Dan ontmoet Soof de charmante Jim (Dan Karaty), die deze "gewone" Soof met haar imperfecties wel heel leuk lijkt te vinden. Hij probeert haar te verleiden en dankzij hem, zijn kennissenkring, gaat haar kookbedrijf bloeien. Gevolg is wel dat de rollen thuis omgedraaid gaan worden. Manlief neemt een sabatical, hun relatie gaat (bijna) naar de knoppen, Jim flirt er op los met Soof en KookSoof is booming business. De film toont een rolling coster of life die iedereen tussen de 25 en 40 jaar zeker dagelijks mee zal maken, die jongeren mee gaan maken en die 40 plussers mee hebben gemaakt.

Soof is grappig en oh zo normaal. Heel veel van wat ze doet gaat mis, maar het komt toch elke keer weer goed doordat ze zichzelf blijft. Haar man doet echt zijn best, maar op een of andere manier komt het niet aan. Jim is echt een übercharmeur en trekt alle cliché's uit de kast om Soof te verleiden. Té grappig ook!


Wie spelen er in mee?

Behalve de hoofdrolspelers Lies Visschedijk (Soof), Fedja van Huet (Kasper) en Dan Karaty (Jim), zie je een hoop BN-ers voorbij komen. Zij vertolken bijrollen die passen bij wat zij in het echte leven ook doen. Wel acteurs die ook meespelen zijn Chantal Janzen, Anneke Block, Lobke de Boef, Alex Klaasen, George van Houts, Eva Laurensen, Maryam Hassouni, Sanne Wallis de Vries, Dick van den Toorn.


Kasper en zijn bouwvak skills!


Nice pose Jim!

Gezellig avondje uit

Als je deze film gaat kijken, heb je gegarandeerd een leuke avond. De film is zo herkenbaar en vooral zo grappig! Geen flauwe grappen of schunnige taal om de lachers op de hand te krijgen, nee gewoon echt herkenbaar grappig. Al die dingen die je zelf liever niet meemaakt, komen er in voor, zonder te overdrijven. Soof is hilarisch! Aanrader dus, ook voor mannen met vrouwen.



Ladies Night bij Cinerama

Cinerama in Rotterdam is een Wolff Bioscoop. Ik weet niet hoe het met andere bioscopen gesteld is van Wolff, maar Cinerama is een beetje een ouderwetse bioscoop, die twintig jaar geleden juist heel biggie was. Dat weet ik nog, omdat ik toen vanuit Limburg voor het eerst in de grote stad Rotterdam naar de Bios ging in Cinerama. Deze bioscoop is gezellig, net als in een klein theater. Het is verder nog steeds erg netjes. Ik vond vooral de vloeren in het toilet heel gaaf! haha. Tja.
De medewerkers waren ook heel aardig en behulpzaam. Bij binnenkomst werden we opgewacht door een gastvrouw, die ons de weg wees en ons een drankje aanbood.


Nb het is een bios, dus de foto's zijn zwaar onderbelicht....


Gastvrouw.

Yummy Prosecco.


Eenmaal binnen waren in de lounge een aantal kraampjes met sieraden, accessoires en beauty producten te vinden. Er stonden ook heerlijke hapjes klaar voor alle gasten en de sfeer was warm en gezellig. Een DJ draaide de hele tijd van die ouderwetse jaren 50-60 muziek. Dat gaf wel een cosy sfeer tijdens de avond. Het schijnt dat er vaker een DJ is, maar niet elke bioscoop avond wordt opgeluisterd door deze muziek man.

Huiskamersfeertje.

We waren vroeg.

Tassenhouders van www.detassenhouder.nl

Accessoires en sieraden voor 5 euro per stuk.


De zaal moesten we zoeken en bleek helemaal bovenin te zijn. Het leek een beetje een doolhof, maar dat vond ik juist weer kneuterig. De stoelen waren verder erg comfortabel, ruimtelijk opgezet en ook echt weer wat je gewend bent van een old school bioscoop. Echt anders, meer relaxed, dan de Pathé (sorrie). Het liet me denken aan de bioscoop in Limburg. Heerlijk weg van de massa. Dat is toch meer mijn ding.
We begonnen de film met een loterij. 4 personen wonnen een super leuke prijs, o.a. een goedgevulde tas van Sabon en een cadeautje van tassenhouder.nl.
Toen de film eenmaal draaide was het gelijk lachen. Ook de mensen in de zaal hadden er zin in!
Halverwege de film ging het licht ineens aan.
15 minuten pauze!
Haha dat zijn we niet gewend hier in Rotterdam! Ik vond het wel grappig om de reacties om me heen te horen.

En de prijswinnaars zijn.....

Wallart.

Na afloop kregen we allemaal een goed gevulde goodiebag mee met o.a. 
een kortingsbon van Sabon en magazines en proefjes van beautyproducten.


Ik vond het echt een super relaxte avond en de film Soof is echt een aanrader!
Thanks Sabon!!


Hier de link van de trailer van de film:





Meer over Soof de Film vind je hier: http://soofdefilm.nl/


Good things are closer than you think

Volg mij ook op instagram, pinterest en facebook:
http://instagram.com/itisgoodinmyhood
http://www.pinterest.com/goodinmyhood/
https://www.facebook.com/ItIsGoodInMyHood


Sweet greets,
Rosalie



#soofdefilm#soof#dankarety#wolfftheater#cinerama#rotterdam






No comments: