Onderwerpen

Friday, December 13, 2013

Review: Sabon huisgeurtjes

Nadat ik afgelopen zomer onze beneden verdieping had opgeknapt en van nieuwe meubels had voorzien, wilde ik ook weer extra aandacht schenken aan de geuren in mijn huis. Persoonlijk gebruik ik het liefst geuren met houttonen erin. Daarmee probeer bij voorkeur de heerlijke houtgeur van de huizen in Oostenrijk te evenaren. Die heerlijke geur die deze huizen krijgen als ze in de ochtenddauw gedompeld verwarmd worden in een net opkomend zonnetje. De warme cedergeur vind ik heerlijk, maar om nou mijn hele huis in dat hout te laten betimmeren. Nay. Na een aardige zoektocht vond ik de Bordeaux geursticks van Sabon het meest passen. Afgelopen week heb ik de geursticks aangevuld met de Fabric Mist PLV. Deze twee huisgeuren van Sabon ga ik dan ook in dit blog reviewen.


Een cadeautje voor ons huis.


Bordeaux Aroma Sticks & PLV Spray Mist.



Review: Bordeaux Aroma Sticks


Inmiddels is het 3 maanden geleden dat ik deze geur kocht voor in onze woonkamer. Vanaf dag 1 ben ik dol op de geur. Ondanks ons lichte interieur, past deze warme geur perfect in ons huis.

De Bordeaux, 3 maanden geurend.

Het product

Deze Bordeaux geur set met Aroma Sticks koop je in een sjieke papieren verpakking. Eenmaal uit de verpakking zit het aroma in een glazen fles met aan de voorzijde een Barok achtige sticker, sierlijk, met gouden letters er op. De sticks zijn van bamboe en steken zo'n 15 centimeter boven de fles uit. Je krijgt 3 sticks bij de Bordeaux. Aan te raden is deze sticks te recyclen als je een nieuwe fles Bordeaux gaat gebruiken. De geur is er namelijk al lekker ingetrokken. Ook moet je de sticks af en toe keren in de fles, zodat ze lekker doordrenkt raken van de heerlijke Bordeaux geur.



De geur

Op de website staat dat de geur bedoeld is om je ruimte mee te verfrissen. Nou deze geur is allerminst fris. Hij is warm, zoetig en ruikt naar een ruimte dat bezaaid is met lekkere vachten en kussens en waar lekkere hapjes op tafel staan of een wijntje gedronken wordt. Deze geur is niet fris als de zee, het bos of de lente. De geur komt wel dicht bij de houtige ceder geur waar ik van houd, maar dan wel de bloemige variant. Wat overheerst is patchouli. Die is aangevuld met een snufje lavendel om te verzachten. Het is een sterke geur. Aan 1 fles hebben wij dan ook genoeg in onze living. Het is overigens niet zo dat wij op onze bank de hele tijd een sterke Bordeaux geur zitten te snuiven. Hij is uiteraard sterk te ruiken op zijn vaste plek, maar vanaf de eet- en zithoek is hij subtiel aanwezig. Perfect voor ons.




Duurzaamheid

Onze Bordeaux staat nu 3 maanden. Ik denk dat we er nog een maand of 2, maximaal 3 mee doen. Hij gaat dus ongeveer 5 tot 6 maanden mee. Je betaalt voor deze fles met 250 ml Aroma 23,95.




Omdat wij een open keuken hebben ruikt onze huiskamer soms behoorlijk naar wat ik aan eten bereid heb (ik ben getrouwd met een Molukker, dus ons huis ruikt soms net naar een toko). Dat vind ik zo vies. Vooral als je buiten bent geweest en weer thuiskomt. Yugh. Onze wasemkap en de Bordeaux hebben soms een extra hulpje nodig om die geuren weg te krijgen. De ramen open zetten helpt al aardig. Maar toch vind ik het lekker om de Bordeaux even extra pep te geven met een spray. Deze spray is de PLV Fabric Mist geworden op advies van de verkoper bij Sabon in Rotterdam Centrum. Hij zou het beste aansluiten bij de Bordeaux. Hieronder de review van deze spray.


Lijken zo wel flesjes sterke drank ;-)...


Review: PLV Fabric Mist


Deze spray heb ik nu een week lang kunnen testen voor de review. Tot nu toe ben ik er erg over te spreken. Ik kan met deze spray de geur van de Bordeaux extra aandikken, omdat hij zo aansluit bij die geur. Soms is dat gewoon handig als het om welke reden dan ook stinkt in je huis, maar het is vooral lekker om als je gepoetst hebt een extra spraytje te doen over de kleden en kussens. Zo heb ik overal in de living wat extra geurnoten voor mijn reukorgaan. Heerlijk!

Fabric Mist PLV (Patchouli Lavendel Vanille)



Het product

De Fabric Mist koop je in een glazen fles met een stevige plastic spraykop. Bij de kassa wordt hij netjes in een folie verpakt en in een Sabon tasje mee gegeven. De fles is doorzichtig en bevat, net als de Bordeaux een Barok stikker met gouden letters. Op de achterzijde van de fles staat omschreven wat in het product zit en een gebruiksaanwijzing.

De Fabric Mist is dankzij een speciale formule op stoffen te sprayen, zonder dat het vlekken achter laat. Je kunt hem dus sprayen op kleding, meubilair, gordijnen, matrassen, kleden enzovoorts. Alles wat van stof is mag met deze mist bespoten worden.



De geur

Ook voor deze geur geldt hetzelfde als voor de Bordeaux. Hij is warm en zoetig, doch iets bloemiger dan de Bordeaux. Net als de Bordeaux bevat deze geur patchouli en lavendel. In de mist ruik ik meer lavendel dan bij de Bordeaux. Er zitten ook geurnoten van vanille in de Fabric Mist. Dat zit in de Bordeaux weer niet. Het is een sterke geur wel vanwege de patchouli. Het houterige wordt een beetje gedimd door de vanille en lavendel. Het is een heerlijke geur, die perfect past bij deze tijd van het jaar.



Duurzaamheid

Ik heb geen idee hoe lang ik met deze spray ga doen. Het hangt er van af hoe vaak ik hem ga gebruiken. Logisch. Ik gebruik hem niet dagelijks. Ik denk dat ik om de 3 dagen de woonkamer af ga om bij te sprayen. Dat heb ik nu dan zo'n 3 keer gedaan. Ik verwacht dat ik er zeker 6 maanden mee ga doen. Je betaalt voor deze fles met 350 ml Fabric Mist 24,95.





De huisgeuren van Sabon kun je in de winkel kopen, maar ook online. In de winkel kun je alle geuren uiteraard ruiken, voor je ze aanschaft dus voor een eerste aankoop raad ik je aan lekker even naar een Sabon shop te gaan. Je kunt op de website zien waar ze gevestigd zijn.
https://www.sabon.nl/




Toen ik mijn aankoop deed in de stad, kreeg ik van de verkoper een Sabon Club pas. Deze moest ik thuis even online activeren. Toen ik dat gedaan had, zag ik op de site van Sabon een leuke actie staan. Je kon via Sabon meedingen naar vrijkaartjes voor de ladies night in een Wolff theater naar keuze, waar Soof gedraaid zou worden. Ik kreeg na een paar dagen het bericht in mijn inbox dat ik één van de prijswinnaars was. Hoe leuk is dat! Ik ben afgelopen woensdag dus met mijn nichtje gaan genieten van een avondje uit, dankzij Sabon. De blog hierover zal morgen online komen, dus vergeet morgen vooral niet te lezen!


Soof Ladies Night bij Wolff Cinerama via Sabon... Morgen mijn blogpost hierover.

Ben jij al lid?



Good things are closer than you think


Volg mij ook op instagram, pinterest en facebook.
http://instagram.com/itisgoodinmyhood
http://www.pinterest.com/goodinmyhood/
https://www.facebook.com/ItIsGoodInMyHood


Sweet greets,

Rosalie


#sabon#huisgeuren#bordeaux#clubsabon#interieur

No comments: