Onderwerpen

Monday, December 2, 2013

Haarlem mini Shopjes Log & Voilà Walhalla

Als je mijn blogs leest of mij persoonlijk kent, weet je dat ik vorige week in Haarlem was. Ik ging lekker met mum naar de Zoete Parade van de Haarlemse I Luv CakePops http://www.i-luv-cakepops.nl/. Het mooie was, dat deze stad al heel lang op mijn te-bezoeken-lijstje stond. Het was er nog steeds niet van gekomen, maar hoe vaak heb ik leuke reviews gelezen van de winkelstraten van Haarlem. Heel vaak. Aangezien de Zoete Parade in het pand van Voilà Walhalla gehouden werd en de winkels op zondag geopend zijn, kon ik eindelijk eens rondkijken naar het aanbod. Ik had niet zo heel veel tijd, maar er waren wel een aantal dingen die ik de moeite van deze blog waard vond, waaronder ook de uiteindelijke bestemming: Voilà Walhalla. Kijken jullie mee?

Als je mijn vorige blog hebt gelezen van de Zoete Parade, 
dan weet je dan Mum geen idee had waar we heen gingen.


On our way Holadijee.
En nee, ik kan niet normaal doen.
Mum heeft mijn camera, dus dan maar een fake lens.




Allereerst dit. We gingen met de trein vanuit Rotterdam CS, rechtstreeks naar het CS van Haarlem. Hiervandaan is het ongeveer 5 minuten lopen naar het oude centrum. Ik vroeg heel toevallig de weg aan een jonge dame die nog niet helemaal bijgekomen was van wat ze had ingenomen die nacht. Ik vond het wel lollig. Ze wees me heel beleefd de weg. Ik wilde haar eigenlijk een dikke knuffel geven.


We liepen vanuit CS over de Kruisweg en de Kruisstraat richting de Barteljorisstraat en de Grote Houtstraat. De eindbestemming lag in de zijstraat van de Grote Houtstraat, namelijk de Peuzelaarsteeg.


Onderweg kwamen we van alles tegen. Zo viel het ons op dat Haarlem nogal veel straat kunst van koper heeft.

Bij Haarlem CS.

In de winkelstraat.


Luchtige kunst voor de winter.


Mum over het bruggetje van de Nieuwe Gracht.


Maar Haarlem heeft ook leuke winkeltjes. We waren vroeg, dus nog niet alles was open.


Deze makker liet me aan mijn hubby denken... Maar dan met haar...


Deze gasten kwamen we onderweg tegen... SinterKerst Team... Beetje frisse pakjes, maar het was wel grappig om te zien.



Cheerleading Kerstelfjes



Hmmm die kerstman.....

Anyways, de shops.... haha ik was eventjes afgeleid...



Ik ben al meerdere Body Shops afgereisd voor de Ginger sparkle lipbalm... 
Nergens te krijgen..
Behalve online... Ghehehe
Die gingerlijn is limited uiteraard... Feestmaand...
Als je nu bij de Body Shop verzorgingsproducten shopt, zul je zien dat veel producten zijn afgeprijsd.
Bovendien krijg je bij veel productlijnen, het tweede product voor de helft van de prijs.
Bij een online bestelling boven 30 euro, krijg je een body butter twv 16 euro gratis.
En bovendien hoef je geen verzendkosten te betalen bij een online bestelling boven de 40 euro.

Een deel van de etallage van de wereld van Jansje


Wat een grappig winkeltje / Museum / lunchroom. De wereld van Jansje. Dit is echt een aanrader om naar toe te gaan. Het is een eerlijke winkel met mooie en duurzame spulletjes uit de hele wereld. Denk aan hebbedingetjes voor in huis, zoals kandelaars of beeldjes of gebruiksvoorwerpen, zoals dekens, kussens, potten en bakjes. Allemaal van Fair Design en Fair materiaal.
Het museum is in De Gang en in De Kelder van de wereld van Jansje. Hier worden exposities gehouden.
De lunchroom is achter in de winkel verstopt. Ook hier weer eerlijk eten. Voor de lunch kun je eventueel reserveren tot voor maximaal 30 personen.
Meer info: https://www.jansje.nl/



Toen we verder liepen kwam ik dit tegen....

Beautyshop van Hema


Dit had ik niet verwacht van Hema! Ik weet dat ze zich meer richten op beauty en dat de collecties mega zijn uitgebreid het afgelopen jaar. In de Hema winkels zie je dus momenteel ook steeds meer mega stellingen met veeeeeel beauty artikelen, de Shop-in-Shops zeg maar. Lekker kleurrijk. Maar dat er dus heuse Beauty Shops van de Hema waren?? Ik wist het nog niet. In Haarlem in de Barteljorisstraat dus. En ik zag online ook (ben effe gaan checken) dat er 1 is in de Kalverstraat in Amsterdam. Ik had geen tijd om echt op onderzoek te gaan. Ik ben wel benieuwd naar de expertise van de medewerkers. Er staan nog vacatures open... Meer info: http://www.hema.nl/advies/Pages/beauty.aspx


Ik zag nog veel meer leuke winkels, maar ik wilde graag door naar de eindbestemming om foto's te gaan maken voordat de andere gasten er waren. Hiervoor kwam ik dankzij de navigatie van mijn iphone uit in dit steegje.
Het steegje dat niet eng is!


Ik kwam dus voor de Zoete Parade in Voilà Walhalla met Mum, maar deze locatie vond ik zo indrukwekkend, dat ik er ook over wilde bloggen.

Wat is Voilà Walhalla?


Het is een monumentaal pakhuis dat omgetoverd is tot creatieve en gezellige ruimte voor bedrijfsfeestjes, kinderfeestjes en vrijgezellenfeestjes. Je kunt er loungen, crea zijn, eten of inspiratie opdoen. Creatief is Voilà Walhalla vooral in schilderwerk, Mozaïek, Haken (haak café en Hip Haken), Andy Warhol schilderijen en Action Painting. Ook wordt er kunst in opdracht gemaakt (zelfs met hars) en werkt Voilà Walhalla tevens mee aan leuke projecten die met creativiteit en kunst te maken hebben. Een Must-Check-This-Out locatie!!
Meer info vind je hier: http://www.voila-info.nl/


Nu volgen er foto's en meer informatie over deze creatieve, relaxte locatie in het centrum van Haarlem.

Schuursleutels??

De relaxte lounge van Voilà Walhalla

Cosiness. Het is allemaal lekker robuust ook en toch gezellig!

Leeshoekje.

Cosiness.

Eigen werk van Madamme Voilà Walhalla.

Lekker veel ruimte voor een lunch, brunch, borrel, creamiddag, kinderfeest, vrijgezellenfeest, personeelsfeest. 
Noem het op. Het kan gewoon.

Mozaïek tegeltjes voor de crea, maar ook materiaal voor de verkoop.

Man, wat een materiaal allemaal. En toch zo geordend. Als deze plek van mij zou zijn, zou ik elke dag los gaan!

Hip Haken materiaal. Haken is niet saai. Je maakt de leukste dingen voor jezelf, anderen, je huis.
Zucht, kon ik maar haken...

Eigen werk van de eigenaresse. Mozaïek, haakwerk.
Maar behalve dit wordt er meer gemaakt bij Voilà Walhalla.

De zoete tafel van de Zoete Parade.
Het was heerlijk!!
Meer hierover kun je lezen via deze link:
http://itisgoodinmyhood.blogspot.nl/2013/11/de-zoete-parade-van-i-luv-cakepops-icl.html 
Ruimte zat. Mooi ook met die gordijntjes.


Van eigen hand. leidt de weg naar boven... Een leuke verrassing wacht je daar.


Zo, als je hier niet los kunt gaan dan weet ik het ook niet meer!!


Dit is echt het Action Paint Walhalla! 
Dit kun je doen met familie, vrienden of collega's. 
Je kunt het werk individueel maken of als team. 
Het levert mooie resultaten op. Rol maar verder. 
Dan zie je zo wat mooie voorbeelden.


Heerlijk die smeurie en kleurtjes!


De vloer en muren zijn al kunst op zich ;-).


Waar ben je??
Als je goed kijkt zie je het staan...


Voorbeeld Action Paint.

Mooi hé!

Dit kun jij ook maken.

Of dit.


Werk van Silvia.

Deze hangt net als het schilderij hierboven en hieronder in het trapgat. 
Ik houd van teksten.


Vergeet je deze locatie niet als je een feestje moet regelen?



Het wordt al laat. Dus we moeten helaas weer naar huis... Jammer. 
Ik wil ook een Voilà Walhalla!



Thuis is ook fijn.


Mooie dingen zie je overal als je goed kijkt.


Je kunt meer informatie over Haarlem (en andere steden) vinden op http://www.defunshopgids.nl/.
Ik heb zo'n handig boekje van Haarlem meegekregen bij Voilà Walhalla. Die vind je er dus ook in. Behalve winkels, kunst en cultuur, evenementen, hotels en restaurants, zit er ook een plattegrondje in. Wel zo handig.

De websites van de winkeltjes die mij opvielen nog even op een rij


http://www.i-luv-cakepops.nl/
https://www.jansje.nl/
http://www.hema.nl/advies/Pages/beauty.aspx
http://www.voila-info.nl/
http://www.defunshopgids.nl/


Ik hoop dat je mijn blog leuk vond. Wil je meer van itisgoodinmyhood weten, horen of zien?
Connect dan met Instagram, Pinterest en de Facebookpagina! Vergeet niet dit blog te beoordelen. Reacties zijn ook altijd erg leuk!


http://instagram.com/itisgoodinmyhood
http://www.pinterest.com/goodinmyhood/boards/
https://www.facebook.com/ItIsGoodInMyHood


Ow en volg dit blog aub via Blogger (klik op volgen of copy paste de url van mijn blog)! Hiermee kan ik ook zien, wie de blogs leuk vindt en de blogs meer op het publiek afstemmen. Sharing = Caring!
http://www.blogger.com/home


Good things are closer than you think


Sweet greets,
itisgoodinmyhood




No comments: