Onderwerpen

Tuesday, December 10, 2013

Go Lush


Op bezoek bij Lush aan de Hoogstraat in Rotterdam.



Soms krijg je van die (beauty) spulletjes die er zo lief uitzien en zo lekker ruiken, dat je er meer van wilt hebben. De Greed in je wordt wakker gemaakt. Dat had ik ook toen zus mij een keer verwende met een zeepje van Lush. Karma heette het blokje dat welriekend in een vriendelijk zakje was verpakt. Ik durfde het zeepje niet te gebruiken, zo lekker vond ik hem ruiken. Ik wilde dat mijn kamer er naar ging ruiken, dus ik heb hem een half jaar in een schaaltje op mijn vensterbank laten staan tot ik hem uiteindelijk wel moest gaan gebruiken in verband met beperkte houdbaarheid. Ik ben uiteraard zelf nog meer van dat Karma goedje gaan shoppen in de Lush Shop in Rotterdam in de vorm van heerlijk geurende Bubble bars, die ik wederom niet in bad gebruikte, maar als geurbal in de slaapkamers, waar we hem tot het allerlaatst lieten geuren. En ook mocht de Karma Greatest Hits ook niet meer aan mijn parfum collectie ontbreken. Dat ik hem droeg op een warme zomerdag tijdens een uitje naar de dierentuin heb ik geweten. De bijtjes vonden mij net zo lekker ruiken als ik zelf.




Karma zeep brokken. En schat...was jij de kids vanavond even?


Lush, de beauty shop die met haar producten een Lushious Lifestyle verkoopt


Lushious Karma voor je haar. Met deze haar zeep doe je een eeuwigheid.


Kort gezegd is Lush een cosmetica bedrijf dat verse, handgemaakte beauty producten verkoopt die zelfs veganisten kunnen gebruiken, vanwege het achterwege blijven van dierlijke ingrediënten. Daarnaast is Lush fel tegen dierproeven en voert het bedrijf hier ook actie tegen. Kijkend naar de kleurrijke producten, de mooie displays en heerlijke geuren, heb je bijna niet door dat het bedrijf zo'n serieuze achtergrond heeft.



Kleurrijkheid en gave teksten en productnamen doen niet af aan de serieuze boodschap van Lush.



Je kunt alles wat je nodig hebt uit de natuur halen, zonder aan kwaliteit in te hoeven leveren 


Dat bewijst Lush met haar uitgebreide collecties beauty producten. Het is een beetje anders dan we tegenwoordig gewend zijn, maar oh zo vriendelijk en de producten smaken gewoon naar meer. De hele marketing om de producten heen is erg cool. Er is aandacht besteed aan de belevingswensen van consumenten. Kom je in de Lush winkel, dan treed je een paradijsje binnen van beauty producten die geëtaleerd zijn alsof je in een belevenissen beauty restaurant terecht bent gekomen. Vooral de afdeling gezichtsmaskers toont versheid in de verste zin van het woord. Een gezichtsmasker met limoen is geëtaleerd met vers gesneden limoen. Het masker met amandel is geëtaleerd met amandelen.
Behalve deze leuke manier van etaleren is de geur van de beauty producten al te ruiken als je op meters afstand van de winkel buiten staat. Ik houd van die geuren. Ze zijn fruitig, exotisch, eetbaar en kleurrijk. In de Lush winkel geef ik mijn zintuigen flink de kost. Er is zoveel om te bestuderen, dat ik daar dan ook graag de tijd voor neem. Het fijne is wel dat er altijd veel medewerkers aanwezig zijn die je graag meer vertellen over alle producten. Er hangt een relaxt sfeertje, no push or posh, just lush. Een directe en eerlijke benadering. Ik hou daar wel van. Net zoals dat ik houd van de creativiteit die de productlijnen, de producten en hun namen tonen.


Verser dan dit, krijg je ze niet: gezichts masker van Lush.



Engelachtiger gezichtsreiniger.


Wat zou hier nou in vermalen zijn??



Productlijnen


Producten van Lush zijn onderverdeeld in bad-, douche-, haar-, gezicht-en body producten, emotional brillance, gorilla perfume en cadeaus.
Zo vind je in de badlijn de bath ballistics, bath melts en bubble bars.
Voor onder de douche heb je de zepen, gels, smoothies, jellies, scrubs, conditioners en butters.
Je haar kan verzorgd worden met maskers, shampoo, bars, conditioners, stylingproducten en kleur.
Voor het gezicht zijn er de verse gezichtsmaskers, cleansers, scrubs, moisturisers, crémes, treatments, serums, balms, tints, tabs.
Voor de body kun je massage bars kopen of body tint en lotions en zijn er ook producten voor de handen, voeten, oksels, decolleté en meer.
Emotional Brilliance is de lijn waaronder de make up producten zijn onder verdeeld.
Gorilla Perfume bevat een keur aan heerlijke geuren in vloeibare en stick vorm.
En bij cadeau's mag je denken aan mooie stoffen en verpakkingen die jouw cadeau nog meer Lush geven.


Shampoo.

Gezichts serum.

Naam Creaties


De namen van de producten zijn al leuk genoeg om ze aan een nader onderzoek te onderwerpen. Ik ben erg gesteld op de directe benadering in de benaming.
Zo heet de Luxury Bath Melt met mangoboter, citroengras en limoen- en citroen oliën: "You've Been Mangoed". Rara waar ruikt het dan naar?
Of de "French Kiss Bubble Bar". Je waant je in een Frans Lavendelveld met deze smeltende bad bal.
Ben je een nogal druk baasje met een propvolle agenda, deadlines en jet lags? Fris jezelf op met "Whoosh"! Shower Jellie (je leest het goed, geen gel, maar Jellie).
Ow en deze dan: "Buffy". Dat is dus de body conditioner voor je achterwerk.
Dan hebben we ook nog "The Hair Doctor", de haar créme waarmee je je haar- en hoofdhuid kunt redden (wishlist!) en "American Cream" haarconditioner, die schijnt nogal lekkerrrrr te ruiken als in een American Dream.


Lijkt me heerlijk!

Leuke omschrijvingen 


De product omschrijvingen van de Lush producten zijn ook te leuk om niet te noemen in dit blog.
Wat vind je van de "H'suan wen Hua" omschrijving? "we all sometimes need to turn to the God of hair".
En de "Bubble Gum lip scrub" omschrijft zich als "My Boy Lollipop".
"Full of Grace" gezichtsserum is de "tropische topper", die je huid kalmeert. De "Charity Pot" is "a cream that wants to change the world".
En de laatste omschrijving die ik wil noemen is "The Guvner", de deodorant poeder: "govern your body odour with this hardworking, absorbent charcoal powder. It's top dog and don't you forget it."




Lekker voor je nagelriemen.


Lip service en zo...


Hoe te gebruiken


Dat de producten van Lush anders zijn dan de beauty producten zoals we die in de meeste winkels kennen mag wel duidelijk zijn. De gebruiksaanwijzing is hierom soms ook al een belevenis. Je krijgt deze uiteraard met het product mee en zoals ik al schreef, de medewerksters leggen je graag alles tot in de puntjes uit als je dat wilt. Soms lees je de gebruiksaanwijzing ook af in de naam. Ik bedoel maar... "Rub Rub Rub shower scrub".... Hoe zal je dit moeten gebruiken?? En "Lemony Butter Cuticle Butter", smeer je uiteraard op je ....... nagelriemen.


Om producten te testen en af te wassen.

Vers, vers, verse ingrediënten


Lush producten worden in Engeland vers gemaakt van ingrediënten die rechtstreeks uit de natuur komen en die het liefst zo snel mogelijk na het oogsten of plukken ervan in de producten verwerkt worden. Wat er in de producten zit, wordt uiteraard bij alle producten vermeld en ook kunnen de medewerkers er een hoop over vertellen. Je weet bij Lush producten altijd precies wat er in zit. Geen chemie komt er aan te pas. Je bent dus niet alleen voor de natuur goed bezig, maar ook voor jezelf. De houdbaarheid van de producten is hierdoor wel beperkt. Je kunt uitgaan van een houdbaarheid van een jaar, tenzij je de producten in een vochtige ruimte of doos bewaart. Dan gaat het schimmelen en ben je niet meer zo goed bezig...


Super pluk vers.


Emotional Brilliance


Als je in de shop in Rotterdam komt, zie je een mooi en kleurrijke display staan die voor deze productlijn is gereserveerd. De kleurrijke cirkels in het display staan voor een emotie. Die emotie is vertaald naar de kleuren in de make up. Als je een cirkel pakt en opdraait, staat de bijbehorende tekst hierop beschreven. Zo staat de pruimkleurige lippenstift tint voor "vertrouwen, geloof in jezelf" en de nude-roze tint voor "perspectief, een duidelijke visie".
Behalve lippenstift, verkoopt Lush ook Liquid Eyeliner. Ook hier zijn de kleuren gekoppeld aan een emotie. Paars is gekoppeld aan "voel je zeker" en draag je zwart dan ga je voor "onafhankelijkheid, op je eigen benen staan".


Daar draait het om. Express yo self.

Wow die kleuren!


De gepigmenteerde make up lijn van Lush is anders dan je gewend bent.
Het is ook zonder chemische toevoegingen, dus je moet je producten netjes bewaren zoals voorgeschreven en niet langer dan een jaar laten staan.



Elke kleur toont een emotie.


Tools.



Gorilla Perfume


Lush heeft twee Gorilla Perfume lijnen, volume 1 en volume 2 en de Greatest Hits geuren. Op www.gorillaperfume.com kun je veel meer ontdekken over de parfums. Ik wilde hier wel een paar noemen.
Mijn favoriet "Karma", is een Greatest Hit geur. Hij is al favoriet vanaf de lancering van deze geur en bevat geurnoten van sinaasappel en patchouli. Stop mij maar in een Kamer met Karma!
Grappig vond ik de verleidelijke geur "Sikkim Girls". Dit is een frisse, bloemige geur met als doel: seducing.
"The Bug", jaagt volgens mij alle insecten weg. En als ik de omschrijving van "Sun" lees, wil ik die geur gewoon hebben, omdat het mijn favoriete geurnoten bevat ( zoete sinaasappel & sandelhout). Geuren als "Hellstone" en "Devil's Nightcap"... Nee sorrie, niet mijn kopje thee... Ik heb ze dus niet geroken, maar dat ga ik binnenkort wel doen.



Cadeautjes tijd


Bij Lush wordt ook graag extra aandacht gegeven aan het inpakken van cadeautjes op een millieuvriendelijke manier. Zo kun je geschenken laten inpakken in een Furoshiki doek, waarvan de meeste gemaakt zijn door de organisatie Re-Wrap of Greenspun. Deze kan de ontvanger uiteraard recyclen tot het doek tot de naad versleten is. Het zijn doeken met mooie prints, ontworpen door verschillende illustrators. Bij Lush wordt je ook graag uitgelegd hoe je de cadeautjes zelf kunt inpakken met de doeken.

It's all about the wrap.



Seizoensmix


Uiteraard heeft Lush ook elk seizoen passende tijdelijke producten. Nu we in de kerstsferen leven, zul je in de shops bij de kerst passende beauty producten vinden, zoals de Christmas Penguin (bubble bar) of geschenkdozen zoals Winter Garden of Christmas Bathtime Favorites. En wil je echt knallen?? Ga dan voor de Wow! doos. Hierin zitten alle limited edition items en dat belooft vuurwerk te zijn! Het kost wel wat, maar dan heb je wel een hele grote doos met alle heerlijke items die er straks niet meer zijn.

Je zou maar zo'n brok op je badrand hebben staan...


Nu ik zo uitgebreid over Lush geschreven heb, zullen jullie wel begrijpen dat ik niet te beroerd ben om wat producten te reviewen van deze super leuke en heerlijke geurende beauty store. Ik houd het nog even als verrassing, maar ik heb 2 producten gekocht en 1 product gekregen om te reviewen. Ik verklap een beetje. Het is allemaal te gebruiken in, op, over, voor mijn gezicht. Als je het denkt te weten, mag je het als antwoord als reactie op dit blog schrijven. Voor de eerste persoon die het goed heeft, heb ik een leuke verrassing.


Op mijn verlanglijst, dus nee.... deze ga ik (nog) niet reviewen...



Nog een laatste tip: ga naar de Lush shop en neem de folder mee met de seizoens/cadeau collectie. Met dit handige boekje kun je lekker de tijd nemen alles uit te zoeken wat je cadeau kan geven voor kerst.


De folder tip!


Uiteraard vind ik het leuk als je een reactie achterlaat op deze blog.

Volg je itisgoodinmyhood ook al op instagram, facebook en pinterest??

http://instagram.com/itisgoodinmyhood
https://www.facebook.com/ItIsGoodInMyHood
http://www.pinterest.com/goodinmyhood/


Good things are closer than you think


Sweet greets,
Rosalie





No comments: