Onderwerpen

Tuesday, November 12, 2013

Cool Deodorant van Rituals. Yup, voor mannen!!


Ice Ice Baby!!

Kort geleden heb ik een blog gepost over mijn dagje shoppen met Eliorah op Alexandrium. Uiteraard kon ik de Rituals Shop niet weerstaan. Ik zag heel veel leuke, fijne en lekker geurende producten. Uiteindelijk nam ik de Cool deodorant voor mijn man mee. Het leek mij leuk om deze voor jullie te reviewen.

Rituals Cool Organic Bamboo & Cedar Wood 24h anti-perspirant spray


Cool deodorant, voor sterke, welriekende hommes!!

Sign of the dragon


Dat staat op de fles, maar deze anti-perspirant laat mij niet aan drakenvuur denken. Ik heb hem dan ook niet geselecteerd op deze drakenbelofte. Bij draken denk ik namelijk aan stank, zwavel en te veel hitte, scherpe tanden en meer van dat. Nee, ik liet mij verleiden door het Cedar Hout dat in deze geur verwerkt is. Ik houd van warme geurnoten, die bij mijn man zijn getinte huid extra lekker ruiken.


De verpakking


Ik heb het product in een spuitbus gekocht. Ik zag geen rollers of crème van dit product. De fles is graniet gekleurd met witte letters en een blauwe draken tekening. De dop is wit en gemakkelijk te verwijderen. De inhoud van de spuitbus is 150 milliliter. Er zijn meer producten verkrijgbaar in deze lijn. Het doucheproduct van deze lijn heet Blue Dragon en zit ook in een spuitbus. Er is ook een bodylotion van verkrijgbaar in een tube verpakking. Die heet Cool Dragon.  


Wat zit er in


Nou, in deze anti-perspirant zitten onder andere Cederhout en Bamboe extracten. De bamboe zorgt voor een verzorgende werking en de ceder voor de warme lekkere geurnoot. Maar er zit nog meer in. Best veel eigenlijk...



BUTANE, ISOBUTANE, CYCLOPENTASILOXANE, ALUMINUM CHLOROHYDRATE, PROPANE, PARFUM/FRAGRANCE, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, HEXYL CINNAMAL, LIMONENE, JUNIPERUS VIRGINIANA (RED CEDAR) OIL, CITRONELLOL, LINALOOL, BUTYLPHENYL METHYLPROPIONAL, BENZYL SALICYLATE, ALPHA-ISOMETHYL IONONE, HELIANTHUS ANNUUS (SUNFLOWER) SEED OIL, CARTHAMUS TINCTORIUS (SAFFLOWER) SEED OIL, COUMARIN, CUPRESSUS SEMPERVIRENS OIL, BAMBUSA VULGARIS (BAMBOO) EXTRACT, EUGENOL, CITRAL, JUNIPERUS VIRGINIANA (VIRGINA RED CEDAR) WOOD EXTRACT.


Klinkt aantrekkelijk hé?! Niet getreurd, het product zal niet teleurstellen dus lees gerust verder.


Werkzaamheid


Op de verpakking staat dat het product 24 uur zijn werk zou moeten doen. Mijn man is echter van mening dat zijn rollertjes deodorant beter werken dan deze anti-perspirant spray. Ik heb hem gezegd dat ik deze geur ook niet kocht voor de werking, maar voor de geur. Ik vond hem gewoon lekker ruiken, dus leek me deze juist lekker voor over de deodorant of voor een extra swoop spray over zijn lijf. Zelf gebruik ik namelijk ook nooit deodorant sprays, omdat ik ze niet vind werken.

Een stukje uitleg over de werking van het product

De Cool spray is een anti-perspirant spray. Dat houdt in dat hij zweten tegen gaat, waardoor er minder/geen transpiratiegeur zou moeten ontstaan. In het geval van deodorant maskeer je de geur en rem je het transpireren. In deze anti-perspirant zit een lekkere geur, maar hij werkt met bovenstaande uitleg dus niet als een zweetmaskerende deodorant. Mijn en-en wijze van gebruik, zoals ik hem mijn man uitlegde, zou dus het lekkerste zijn om de hele dag lekker ruikend en zonder zweetoksels rond te kunnen wandelen. 



De geur


De geur is zowel warm als fris. Ik vind hem stoer. Ik ruik het meest de cederhout en daar houd ik van. Ik vind hem bovendien goed matchen bij de parfums die mijn man heeft. Dat zijn allemaal parfums met warme geurnoten er in. Heerlijk!! De volgende keer ga ik bij Rituals zeker meer van deze lijn bekijken en shoppen voor mijn man!!

Wat vindt mijn man er zelf van??


Aangezien het een geschenkje is voor mijn man is het helemaal niet belangrijk wat ik er van vind. Okay, een beetje dan. Maar hij moet het gebruiken dus..... Meneer Man, wat vind jij er nou van??


Ik vind het een lekkere warme, frisse lucht! Ideaal voor de actieve man die net wat anders wil dan anders.

Aaaah een kadootje speciaal voor hubby!

Kijk, zo blij was hij nou met zijn geschenkje!
De mooie winkel van Rituals op Alexandrium


Ik hoop dat jullie dit een leuke review vonden. Uiteraard volgen er nog veel meer!
Volg mij daarom ook via Blogger, facebook, instagram en pinterest. Wil je contact? Stuur dan een mailtje naar itisgoodinmyhood@gmail.com. Thanks!!


Good things are closer than you think


Sweet greets,
Rosalie


No comments: