Onderwerpen

Sunday, November 3, 2013

Body lotion smeren onder de douche of na de douche?

Review & Vergelijking Nivea Pure & Natural Body Lotion & Niveau Douche Body Milk

Afgelopen week heb ik de Nivea Douche Bodymilk uitgeprobeerd en vergeleken met de Nivea Pure & Natural Body Lotion, die je na het douchen (of op elk willekeurig ander moment) op smeert. Vind ik het smeren onder de douche een Go of een No?

Lees hieronder mijn bevindingen.





Nivea Douche Body Milk

Het smeren van Body Milk onder de douche is een nieuwe manier om je huid de hydrateren. Ik heb gekozen voor de droge huid variant. De voorzijde van de verpakking belooft een "zijdezacht huidgevoel". En ook geeft hij aan dat je hem gebruikt "na je douchegel". De geur is een typische Nivea geur.




De stappen:

1. Eerst douchen, inzepen met product naar keuze en afspoelen;
2. Breng de Nivea Douche Body Milk aan terwijl je nog onder de douche staat (dus terwijl je onder de douche kraan staat of???);
3. Afspoelen;
4. Afdrogen.




Productbelofte?

"Een zijdezacht huidgevoel al op het moment dat je uit de douche stapt." Het maakt nog meer hydratatie producten overbodig. Het is vrij van siliconen en kleurstoffen en dermatologisch goedgekeurd. Dat laatste lijkt me logisch, want anders mocht het toch niet verkocht worden??






In werkelijkheid

Je huid voelt als je nog niet bent afgedroogd inderdaad zacht aan, maar maakt het ook lastig af te drogen. Het is net als wanneer je een nieuwe handdoek voor het eerst gebruikt. Als je je lijf eindelijk droog hebt gekregen, is de huid ook niet meer zo zacht. Ik heb de neiging de body lotion erbij te pakken, uit pure gewoonte, en nog eens te gaan smeren, maar ik houd me in omdat ik ook wil weten hoe mijn huid de rest van de dag voelt met alleen de Niveau Douche Body Milk als hydratatie product. Aan het eind van de dag is mijn huid nog redelijk gehydrateerd.


Nivea Pure & Natural Body lotion

Deze bodylotion is bedoeld om op de normale wijze toe te passen, zoals we dat al jaren gewend zijn. Ik heb gekozen voor de normale huid variant met argan olie. Deze ruikt mild fris, zonder het typische nivea geurtje achter te laten. De "pure en natural" productlijn van Nivea houdt in dat er merendeels ingrediënten van natuurlijke origine gebruikt zijn. In deze lotion is dat 95% Verder belooft de voorzijde van de verpakking een hydratatie van de huid van 24 uur.



De stappen:
1. Je smeert de lotion over je huid wanneer jij dat wilt, ongeacht of je gedoucht bent of niet.

Productbelofte?

Nivea heeft het gevoel op de huid in 5 druppels van licht naar rijk aangeduid op de achterzijde van de verpakking. Deze lotion voelt volgens de druppels licht aan op de huid, de tweede druppel is donker gekleurd. De lotion werkt als een krachtige bodylotion. Het absorbeert snel en hydrateert intensief. Verder zitten er geen parabenen, geen kleurstoffen, geen siliconen en geen minerale oliën in.



In werkelijkheid
De productbelofte van deze lotion is exact zoals ik het product ervaar. Het voelt licht aan, maar hydrateert mega. Het is heerlijk zacht als ik mezelf in smeer en lost heel snel op in mijn huid. Het product belooft een hydratatie van 24 uur. Mijn huid voelt de dag erna, als ik me weer ga douchen niet net zo zacht aan als toen ik het net ingesmeerd had, maar is nog steeds gehydrateerd.


De vergelijking



Tijdsbesparing

De reden waarom ik de Nivea douche body milk wilde uitproberen is omdat ik mij afvroeg of het me tijd zou schelen. Om het hydratatie niveau te kunnen beoordelen, wilde ik hem vergelijken met een lotion van hetzelfde merk. Ik concludeerde tijdens het lezen van de verpakking al dat de douche body milk mij niet meer tijd zou schelen. Je smeert net zoals de body lotion na het douchen, alleen je spoelt je bij het ene product na het smeren pas af en bij de gewone lotion voor het smeren. Omdat ik langer moet boenen om mezelf droog te krijgen, kost het me waarschijnlijk meer tijd.



Een zesje geef ik deze manier van hydrateren

Hydratatie

Al tijdens het smeren heb ik het gevoel dat de Pure and Natural bodylotion van Nivea beter en langduriger hydrateert. Na 24 uur beide producten op mijn lijf te hebben gehad, concludeer ik dat ik gelijk heb. De Douche Body Milk verliest zijn kracht eigenlijk al, zodra je je hebt afgedroogd.


Deze Nivea Pure & Natural lotion geeft ik een 10!
Natuurlijk zijn er luxere lotions die beter en lekkerder zijn, maar in het goedkopere segment lotions: topper!


Eindconclusie

Beide producten zijn ongeveer gelijk geprijsd, maar de Pure and Natural bodylotion van Nivea komt zijn belofte meer na dan de Nivea Douche Body Milk. Kwa substantie scoort de Pure & Natural hoger, kwa geur idem en wat betreft de hydratatie helemaal. De Douche Body Milk vind ik een typisch voorbeeld van product innovatie die op korte termijn de verkoopcijfers van het merk prima omhoog schroeft, maar al na het eerste gebruik zijn allure verliest. De Pure & Natural Body Milk vind ik heel erg fijn en omdat er 95% natuurlijke ingrediënten in zitten, ben ik nog blijer met dit product. Goede prijs/kwaliteit verhouding ook. Deze is een blijvert. De Nivea Douche Body Milk maak ik op, maar koop ik niet meer. De Pure & Natural ga ik aan mijn vaste dagelijkse lotion collectie toevoegen.


Go!

No!
Vind je het leuk om op de hoogte te blijven van “things I have done”, product & beauty reviews, DIY, boeken reviews, shopping trips, fotografie, events en meer?

Volg dan mijn blog, facebook, instagram en pinterest.

http://itisgoodinmyhood.blogspot.nl/

https://www.facebook.com/ItIsGoodInMyHood

http://instagram.com/itisgoodinmyhood



Good things are closer than you think

Sweet greets,


Rosalie

#niveadouche#bodymilk#niveabodymilk#nivea#pureandnatural#douchebodymilk

No comments: