Onderwerpen

Monday, October 14, 2013

Smeren kun je leren! Smeersels uitproberen...

Selectie extern huidvoedsel

Elk seizoen verandert je huid mee met de klimaatomstandigheden. Ik zeg klimaat, want als je binnen zit kun je niet echt spreken van weer. Binnenweer misschien? Of zit je weer binnen misschien? Droog! Letterlijk!

Afijn. Mijn huid is niet echt een makkie om te verzorgen. Dat is het niet vanaf mijn 18e, daarvoor hoefde ik niks te doen om het goed fris en fruitig te houden. Ook jeugdpuistjes heb ik niet erg veel gehad. Nee, die prijs mocht ik later vet terugbetalen, het begon zo'n beetje op mijn 18e, werd heviger toen ik ging werken (airco en stress) en had een enorme piek tijdens mijn eerste zwangerschap. OMG! Er was geen redden meer aan! Lelijk voelde ik me! Ik heb na de geboorte van mijn dochter zelfs behandelingen gehad in de huidkliniek Aqua Mare in Rotterdam, waar ze me behandelden met een brandend goedje. Pukkels en littekens gingen er niet echt van weg, maar het werd ook niet erger. Leuk als je dan op je fiets, roodgloeiend en wel, terug naar huis moet. Hopend dat je geen bekenden tegenkomt... Ai!

Je kunt je voorstellen dat ik al vele crèmes heb geprobeerd om mijn huid te kalmeren. Ik heb zelfs een tijd antibiotica geslikt, wat aardig hielp. Maar zodra ik stopte: WHAM! Daar was het weer: irritatie en daarop volgend pukkels en daar weer op volgend littekens. Grrrrr. De anticonceptiepil scheen soms ook te helpen. Al wordt ik daar weer agressief of depressief van, dus die heb ik ook aan de wilgen gehangen.

Met alles wat ik inmiddels geprobeerd heb, heb ik gemerkt dat ik met reinigen en smeren mijn huid maken of breken. Misschien dat meer mensen hier last van hebben, dus ik dacht: let's review mijn smeersels!!



Hier dus, mijn crèmetjes van de afgelopen 2 jaar op een rij:

Gezichtscrémes
Aqualia Thermal van Vichy
Skin Smoothing Cream van Dermalogica
Infinite White van Lancaster
Aloe Soothing Moisture Lotion SPF 15 van The Body Shop
Moisture Surge van Clinique
Idealia Life Serum van Vichy

Tegen echte pukkels
Overnight Clearing Gel van de MediBac lijn van Dermalogica
Acnecare Creme van Widmer

Nog een keer de crèmes op een rij


Hier mijn reviews

Gezichtscrèmes
Aqualia Thermal van Vichy
Deze crème heb ik ook best lang gebruikt na de Shiseido periode. Het is een lichte, bijna fluid achtige crème die een vochtarme en gevoelige huid laat drinken. Het ruikt lekker. Verzorgd. Niet te zwaar. Ik ben gestopt met deze crème omdat ik meer voeding nodig had en ik de rijke variant weer te dik vond. Meer voeding betekent in mijn geval alleen vaak ook meer ellende. Wil je dus een vochtarme huid kalmeren, dan is deze crème echt heel erg geschikt.

Te koop bij o.a.:
apotheken
http://www.mijnhuidonline.nl/vichy/vichy-aqualia-thermal/




Skin Smoothing Cream van Dermalogica
Deze crème ben ik gaan gebruiken na een aantal kalmerende huidbehandelingen in het Skin Care Centre in Wellnesselande Barendrecht. Hier kreeg ik voor het eerst behandelingen waar mijn huid en ikzelf niet van gingen huilen. Heerlijk! De producten waren zacht en verzorgend. Ik gebruik nu dus bijna alleen reinigingsspullen en crèmes van Dermalogica voor mijn gezicht. Alleen met de Skin Smoothing Cream maak je me niet elke dag blij. In de zomer was hij te zwaar voor mijn huid. Hij is erg rijk, maar niet te dik. Hij smeert lekker door. Nu de herfst weer begonnen is, smeer ik deze crème op mijn jukbeenderen, slapen en voorhoofd. Daar heb ik het nu nodig. En soms als ik echt een uitgedroogde en geïrriteerde huid heb, smeekt hij om deze crème. Maar een andere keer kan het net zo goed zorgen voor een irritatie en verdraag ik alleen super lichte lotions.
De andere lijnen van Dermalogica zijn voor mijn huid te licht of te veel gericht op acné. Mijn huid is gewoon super gevoelig dus ik moet vooral spullen gebruiken die hierop gericht zijn. Dan heb ik ook niet dramatisch veel pukkels. NB ben ik daar ook pas achter gekomen na de Face Map van het Skin Care Centre....(http://www.wellnesselande.nl/aanbod/skin_care/).
Dus wil je een lekkere, verzachtende, kalmerende en voedende crème, dan is dit echt een aanrader. Ruikt naar gezonde crème. Geen echte parfum. Hij is wel prijzig in aanschaf overigens, maar je doet er super lang mee.

Te koop o.a. bij:
http://www.dermacareshop.nl/Gezichtsverzorging/Moisturizers/Skin-Smoothing-Cream-100ml.html?gclid=COLwjaj_lboCFdQPtAodNUEA3A

http://www.wellnesselande.nl/aanbod/skin_care/




Infinite White van Lancaster
Deze crème/ fluide heb ik afgelopen lente gekocht. Ik dacht dat hij wel lekker zou zijn om pigment vlekken mee te laten oplichten en omdat er een SPF 30 in zat, leek het me wel een goede crème voor de zomer. Hij was niet zo duur, dus het proberen waard. Ik heb hem alleen niet zo vaak gesmeerd, waardoor het oplichtende effect uit bleef. De reden waarom ik niet vaak smeerde is de geur. Ik vond hem stinken. De flacon is wel fijn. Je pompt de crème er uit. Minder vind ik weer dat ie van glas is. Met kleine kids nogal eh.. onveilig.. Verder gaf hij geen irritatie of extra pukkel explosie. Dat is dan wel weer goed ;-).

Te koop o.a. bij:
http://www.parfumswinkel.nl/lancaster/gezichtsverzorging/infinite-white/protective-whithening-fluid-spf-30-gezichtsfluid-50-ml_21294/
Ze hebben ook een winkel in Roosendaal http://www.parfumerie-delfgaauw.nl/




Aloe Soothing Moisture Lotion SPF 15 van The Body Shop
Deze crème heeft mij de zomer door geholpen. De tube is nu bijna leeg. Vooral op mijn kind en wangen vond ik hem lekker. Op de andere plekken smeer ik andere crèmes omdat mijn huid het daar meer nodig heeft. Er zit een SPF 15 in. Vond ik ook fijn. En hij geurt niet zo sterk. Deze ga ik zeker weer halen voor de lichte dagen. Heerlijk voor de gevoelige en droge huid! Nb ook de exfoliant en reiniging van deze lijn is yummy!

Te koop o.a. bij:
http://www.thebodyshop.nl/services/search.aspx?code=Aloe%20soothing




Moisture Surge van Clinique
Omdat mijn Acne Creme van Widmer op was en ik een nieuwe deoroller nodig had (jilsander sun), ben ik op zoek gegaan naar een betaalbare dorstlesser voor mijn huid ter vervanging van de Aloe Soothing. Ik bestel liever veel bij 1 leverancier zeg maar. Ik vond deze en het leek me wel een idee hem te proberen.
De crème is gel-achtig, maar niet plakkerig. Lijkt op een fluide. Hij geurt niet echt. Hij is licht en de kleur vind ik mooi, haha voor zover crèmes mooi kunnen zijn... Ik heb hem nu drie dagen gebruikt en ik verbaas mij over mijn zachte wangen. Ik heb hem over mijn hele gezicht gesmeerd eigenlijk om te kijken hoe dat werkte en ik moet zeggen dat mijn huid wel blij wordt van deze vochtgever. Omdat er geen parfums en parabenen enzo in zitten heel geschikt voor de gevoelige huid. En betaalbaar, niet onbelangrijk.

Te koop o.a. bij:
http://www.parfumswinkel.nl/search/moisture%20surge/
Ze hebben ook een winkel in Roosendaal http://www.parfumerie-delfgaauw.nl/




Idealia Life Serum van Vichy
Ja, deze crème wilde ik wel noemen al heb ik hem nog niet echt gebruikt. Ik wordt platgegooid met reclames van deze serum. Hij belooft nogal wat. Maar ik begrijp het verschil tussen serum, crème en fluide niet altijd. Wat smeer je nou wanneer? Beginnen we met crème, dan serum, dan een primer, foundation of BB cream. Ja, ik blijf smeren. Dus even de proef op de som. Ik ga deze Serum even testen...

#bezig met test#

Nou ik lees in ieder geval dat het alleen kan worden gebruikt en in combinatie met een dagcrème. De moleculen beloven je een mooie huid dat geteisterd wordt door drukte, stoffen in de lucht ea. vervuiling dus.

#opent zakje#

#ruikt heerlijke Vichy geur#

Het is een licht fluide achtig smeersel. Ik heb hem nu over de Moisture Surge van Clinique gesmeerd. Dat zou ik normaal nooit doen hoor. Dat vind ik merkvervuiling!! Hij smeert zacht uit. Blijft wel wat plakkerig na. Meestal krijg ik daar dan verstoppingen van in mijn huid. De Clinique droogt wel direct op, terwijl het de huid zacht maakt. Ik vind de serum wel lekker, maar ik kan niet zeggen of hij doet wat hij beloofd. Als ik hem dagelijks over mijn dagcrème ga gebruiken, is het te rijk voor mijn huid. Ik denk dat hij beter geschikt is voor een normale huid. Na 10 minuten is hij helemaal ingetrokken op mijn wang. Ik moet zeggen dat hij nu wel zachter en droger aanvoelt dan mijn andere wang. Hmmm Misschien toch nog een paar dagen smeren met het spul...

Te koop o.a. bij:
Apotheken
http://www.mijnhuidonline.nl/vichy/vichy-idealia/vichy-idealia-life-serum-30ml


Platgegooid met reclame met testers en kortingsbonnen laat je deze serum toch eens proberen...


Tegen echte pukkels
Soms moet je voor grover geschut gaan als je echt last hebt van uitbarstingen. Hier heb ik zelf twee crèmes voor.

Overnight Clearing Gel van de MediBac lijn van Dermalogica
Je kunt dit spulletje vergelijken met een anti-pukkel stick. Meestal zijn er alleen agressieve varianten, maar deze is mild. Deze gel is doorzichtig van kleur en een soort van geurloos. Hij zou heel goed moeten werken op pukkels. Je smeert hem dus plaatselijk en de pukkel verdwijnt er sneller van dan zonder de crème te gebruiken en zonder agressief te zijn voor de huid. Ik heb hem regelmatig gebruikt, maar ik heb een andere favoriet. Deze werkt voor mij dus niet goed genoeg. Wel mild genoeg overigens. Je doet heel lang met het flesje en ik heb van anderen gehoord dat hij bij hen wel goed en snel werkt.

Te koop o.a. bij:
http://www.dermacareshop.nl/Gezichtsverzorging/MediBac-Clearing%E2%84%A2/Bekijk-alle-producten.html
http://www.wellnesselande.nl/aanbod/skin_care/


Knijpflesje.

Acnecare Creme van Widmer
Dit is mijn favo anti-pukkel medicijn, naast het goed reinigen van mijn huid en het smeren van de juiste gezichtscrèmes. Ik heb periodes dat ik langs mijn kin een pukkel zone ontwikkel en als ik die niet snel te lijf ga, breidt hij zich uit. Ik moet dan ook echt mijn best doet niet te krabben van de jeuk, want meestal begint het daarmee. Jeuk, irritatie, pukkel. Jasses!
Deze crème is een "medicijn" voor de huid. Je mag hem ook niet te lang achter elkaar gebruiken, omdat hij de huid verdunt. Net als trekzalf eigenlijk. Bij mij zorgt het ervoor dat irritaties niet doorzetten en pukkels verdwijnen. Ik gebruik het soms als een kuurtje. Twee weken gebruiken, om de dag exfoliëren en dan is het weer goed. Het is een zachte crème, die mijn huid niet beschadigd. Ik kocht hem voor het eerst online, omdat hij zo goedkoop was. Bovendien staat het merk bekend om zijn verzorgende kwaliteiten. Het was voor mij het proberen waard!

Te koop o.a. bij:
http://www.parfumswinkel.nl/search/acnecare%20creme/
Ze hebben ook een winkel in Roosendaal http://www.parfumerie-delfgaauw.nl/



Heb jij ook een huidcrème tip? Laat het mij weten via mijn facebookpage of roozed@gmail.com.

Ik hoop dat je wat aan deze reviews gehad hebt.
Feedback is altijd welkom.

En goed en wijs smeren hé!

Sweet greets,
Rosalie


#gezichtsverzorging#productreview#lancaster#vichy#dermalogica#beauty#facials

No comments: