Onderwerpen

Tuesday, October 22, 2013

Shop blog: Shopping voor ladies & girlies @ Alexandrium

Primark Survivor!!

Afgelopen zaterdag ben ik met Eliorah gaan shoppen op Alexandrium en hier wilde ik jullie graag wat meer over laten weten. Ik ben niet zo dol op drukke winkelcentra en eigenlijk ook helemaal niet zo op winkelen, Ik ben na een uur off line shoppen doodop, zoveel indrukken doe ik op. Maar Alexandrium biedt behalve veel winkels en XL stores in zowel mode, living & beauty, ook een relaxte winkelervaring die voor mij best te pruimen is. En als je niet langer dan 4 uur besteed aan het shoppen daar, vallen de parkeerkosten ook nog eens reuze mee!!

Mega vroeg op om op tijd bij de Primark te zijn, dus ik zie er nog behoorlijk sleepy uit!


Jay!! Wij gaan winkelen!!



Wat hebben we bezocht?

Eliorah had wat verjaardagsgeld te besteden en wist al helemaal waar voor ze wilde gaan. Ik had in ieder geval een Primark ontmaagding op mijn wensenlijst staan. Ja ja, schaam op mij! Ik ben voor het aller aller eerst naar de Primark gegaan. En wat een ervaring is dat! Daarover later dus meer. Omdat Eliorah 9 is, hebben we dus wat winkels bezocht die voor meiden van 9 je van hét zijn. Lees hieronder dus ook wat meer over de leukste hebbedingetjes voor haar (sint- en kerst tip??). Daarnaast hebben we onze favoriete winkel, de Adidas Shop bezocht en de Big Bazar. Uiteraard kon ik de Rituals shop niet weerstaan en zijn we op verzoek van Eliorah op boekenjacht gegaan bij de Bruna, die hier toch net wat leuker is dan de Bruna's op de stations of bij ons op het winkelcentrum.

Behalve winkelen kun je op Alexandrium ook lekker eten. Lees dus ook waar wij onze buiken mee hebben gevuld en waar ik mijn lijf wat rust kon geven (ja, ja, ik moet me aan mijn spine & joint programma houden, shoppen of niet). En omdat we niet alles konden bekijken, kopen en eten heb ik nog wat leuke tips voor jullie (en als reminder voor ons) voor een (volgend) bezoek aan Alexandrium.

Lezen en kijken jullie mee?
         #veel foto's#


Mijn eerste doel was Primark. Ik vermoedde een gekkenhuis, dus ik wilde er vroeg zijn. Omdat ik dacht dat het bij de XL stores gevestigd was, liepen we vanuit de parkeergarage, naar boven, richting de mega stores. Helaas voor mij bleek dat de Primark helemaal aan de andere kant lag. Ik wilde niet op en neer blijven lopen, dus hebben we toch eerst een aantal winkels bezocht aan deze kant. Onder andere de Big Bazar. Je vindt hier heeeeeel veeeel spullen voor weinig. Van decoratie voor feesten tot serviesgoed, pyjama's, sokken, beauty producten, kookgerei en bak spullen, snoepgoed, speelgoed, plastic goed. Noem het maar en je vindt het hier. Leuk voor goedkope en nuttige schoen cadeautjes straks voor sinterklaas. Verder vond ik hier erg leuke halloween snoepgoed. Ik heb voor een prikkie skeletlollies gekocht die naar aardbei smaken, een zak creepy chocolaatjes en een paar zakken enge snoepjes in de vorm van een afgehakte vinger of een oogbal. Het ruikt in ieder geval erg lekker. Knock, knock! You can come 2 my door!


groot winkeloppervlak voor heeeel veel leuke en betaalbare spulletjes
leek me lekker voor tijdens het winkelen, maar feit is dat ze nu in de koelkast staan...

lekker eng toch!!

Na de Big Bazar wilde Eliorah bij Toys R Us binnen om haar gewilde Beanie Boo's te shoppen. De hele winkel afgezocht, maar geen Beanie Boo te vinden. Jammer. Wel hebben ze hier nu heel leuke aanbiedingen voor Lego liefhebbers. Shop 3 voor de prijs van 2. Wat me ook opviel is dat deze winkel zo ruimtelijk en kindvriendelijk is. Haha zul je denken. Logisch. Het is een speelgoedwinkel. Nou, ga maar eens met je kinderwagen cadeautjes voor jarigen shoppen bij ons op het winkelcentrum!! Echt geen pret. Deze winkel heeft een mini indoor speelpark. En heel veel leuke displays. Jammer dat de display van Disney het niet deed. Maar toch erg cool om te hebben in je shop. NB voor kleine jongens, erg veel leuks te vinden. Chuckington spullen zijn hier verkrijgbaar in een ruim assortiment. En Lego fanaten: shop je helemaal kwijt hier! Voor Micah dus een "go", voor Eliorah een "no".


Echt een entertaining speelgoedwinkel

Na de Toys R Us gingen we weer terug naar Shoppingmall I, het overdekte deel van Alexandrium (als je de weg kwijt bent zul je veel info points vinden om je op weg te helpen). Weer op zoek naar de Primark. Het is voor 10-en dus ik heb nog hoop op een rustige winkelervaring daar.

Maar ja, dan komen we allereerst langs de Rituals shop, waar ik echt naar binnen moet. We passeren de Bruna. Eliorah sleept mij hier naar binnen. Plus we komen ook nog eens langs de Bart Smit, waar de Beanie Boo's dus wél verkocht worden...


Rituals shop Alexandrium
Standaard voor de huisgeur stokjes, deo Cool, lekkere huisgeuren o.a. de Spice Trail

In de Rituals winkel werden we getrakteerd op lekkere thee. De dames zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Het is een erg mooie winkel vind ik, met heel handig, in het midden van de winkel een wasbak met kraan. Zo kun je nog eens crémes blijven proberen zonder dat je door de geur van een ander spulletje heen smeert. Een echte Rituals experience ervaar je hier. Ook hebben ze een ruim (en lekker) assortiment voor mannen. Ik heb voor Mel een heerlijke deo meegenomen "Cool". Hij ruikt lekker warm en houtachtig. Past goed bij zijn bruine huid. Maar ik zag ook lekkere wash gels, crémes en scrubs voor mannen. Kerst tip?? Voor ons huis zag en rook ik lekkere huisgeuren. Spice Trail is mijn favoriet. Ik heb hem nu niet gekocht, maar ik ga voor de feestdagen weer naar Alexandrium (foodshopping) en dan neem ik hem wel mee.


Kijk eens hoe blij Mel is met de deo!! Hahaha

Bij de Bruna sleepte Eliorah mij naar binnen om te kijken naar haar favoriete boeken. Ze heeft een exemplaar van Dummie de Mummie gekocht. Ik heb er geen foto van gemaakt. Mama was afgeleid ;-).
Wat me opviel was dat ze heel veel genres in een top 10 plaatsen. Dat doen ze in elke Bruna, alleen hier is meer plek voor meer genres. Zo kun je nog eens leesinspiratie opdoen. Voor mij ideaal, want ik houd niet van boeken zoeken, maar wel van lezen. In de bibliotheek ben ik ook altijd in 5 minuten klaar met het vinden van boeken omdat ik alleen in de grote displays kijk. Behalve boeken, heeft deze Bruna ook erg veel andere leuke spullen om kado te doen of te krijgen. Schrijfwaar. Hobby materialen. En kaarten. Deze Bruna is leuk!

Ik denk dat ik boek 7 (Kalf), 8 ( de dag dat ik doodging) en 9 (de schaduw van mijn vader) wel ga lezen.
10 heb ik 20 jaar geleden al gelezen en bovendien op film gezien (tear jerking) 

Check bijna boven aan. Lauren Conrad als boekentip voor young adult!! 

dubbeltje op zijn kant wil ik ook wel lezen/hebben/lenen van de bibliotheek (os binne zunig)

yup, die wil ik ook lezen

Ruim assortiment Blond spulletjes. Echt heel erg leuk en veel!!

Super leuke mokken om kado te doen of te krijgen. Dit soort dingen koop ik niet echt voor mezelf. Vind het wel erg leuk!!
Na de Bruna kwamen we, op weg naar de Primark, de Bart Smit tegen. Uiteraard vond Eliorah hier haar geliefde Beanie Boo's. Ze heeft er drie gekocht. We hadden afgesproken dat ze de helft van haar verjaardagsgeld aan speelgoed en de helft aan nuttige spullen mocht uitgeven. Ze heeft dus heel slim geshopt vind ik.


Jaaaaah! Ze is zo blij dat ze eindelijk de Beanie Boo Coconut heeft gevonden.
Ze heeft ook Safari meegenomen en Pugsley
Beanie Boo's zijn echt een rage onder de meiden. In de klas van Eliorah heeft elk meisje er minstens twee als ik Eliorah mag geloven. Eliorah is dol op apen, dus ze is super blij met Coconut. Ik heb online bij Bart Smit vandaag nog 3 apen Beanie Boo's besteld: gorilla, blueberrie en tangerine. Haha die gaan natuurlijk in de cadeaudoos ;-). Kado tip dus!!

Nerf Rebelle... schijnt ook een rage te zijn nu
Nog een kado tip zijn de spulletjes van Nerf Rebelle. Een beetje stoere, maar toch meisjesachtige apparaten waar je mee kan schieten.... Lijkt op een pijl en boog, maar is het niet. Eli heeft de duo gekocht, maar op haar wish list staat het grote gevaarte. Kerst tip dus!!
Safari, Pugsley en Coconut alias Coco

Super blij met haar knuffels. De charme zit 'm in de grote ogen en het zachte stofje.
Hier draagt ze ook het konijn van een vriendinnetje, waar ze op past tijdens de vakantie
(de meiden ruilen de beestjes tijdelijk met elkaar)

Om bang van de worden.
Nerf rebelle chick!

Eliorah met haar knuffeltjes in haar hansopje (Primark) en met haar pet (coolcat) onderweg naar opa en oma

Oma is super handig, dus Coco kreeg een super gave outfit!
Een vestje, sjaaltje en hoedje. Check de mooie knoop op het hoedje!
Oh echt erg... Toen we uit de Bart Smit richting Primark liepen, kwamen we de Adidas Shop tegen. Ook hier Moesten we naar binnen. Haha hoezo afgeleid? Even kon toch wel? Ik zag een leuk assortiment voor kids, maar voor mij zag ik te gekke parka's!! Yes! Hier kwam mama voor! Ik had er eerder al een paar geprobeerd van H&M en Only, maar die waren niet naar wens. Nu vond ik een legergroene parka voor de herfst met printed binnenzije plus een leuke pof afwerking aan de mouwen. Deze hing er ook in wintervariant in een lichte creme kleur met een créme robijn beren vachtje aan de binnenzijde. Eigenlijk wil ik ze allebei. Maar omdat de herfstvariant afgeprijsd was en net iets relaxter zat, heb ik alleen die meegenomen. Zo blij mee!! ik zag nog meer leuks, maar can't have it all, dus die onthoud ik maar voor een volgende keer.

Kids department. Kijk eens hoe netjes.
Nb was de verkoopster echt een lieverd.
Eliorah kreeg Adidas Originals stickers van haar.

Robijn beren vachtje. Heerlijk zacht. Can't have it all, dus deze heb ik niet gekocht.

Super blij!

Selfie met mijn nieuwe Adidas Herfst Parka... Hij zit heerlijk en past overal bij!

Nu was ik echt mega afgepeigerd en we hadden honger. Mijn rug & nek moesten rusten, maar ik kon behalve in de auto nergens liggen. In de auto had ik tussendoor al even een pauze genomen, en in de kleedruimte bij Adidas was ik al gaan "hangen"haha, maar nu gingen we zittend rug-nek pauze nemen bij "Yoghurt010". Het was nog heerlijk rustig hier dus ik kon lekker bijkomen met een volle yoghurt met walnoten, honing en cranberries "de Honeyberry". Ik nam er een Chai Latte bij. Die was echt mega lekker!! De yoghurt overigens ook. Loved it!
Eliorah nam een frozen yoghurt met brownies, kersen en caramel (3 toppings). Ze nam het medium bakje op mijn aanraden. Ze is een grote eter. Nou, hadden we beter niet kunnen doen. Wat een joekel!! Eli kreeg er slechts 1 derde van op!! Maar wel heel lekker! Echt een aanrader Yoghurt010.




Uiteindelijk kwamen Eliorah en ik dus pas om 11.30 uur bij de Primark aan. Waaaaaaah!! haha oh echt te erg deze winkel. Eliorah mocht me niet los laten, zo bang was ik haar kwijt te raken. Ook mijn tas hield ik dichtbij me. Jeetje wat een shopping Hel!! Ik kan me nog goed herinneren toen 20 jaar geleden H&M geopend werd in Heerlen. Haha net zo erg. Alle kleren neergeploft, of in bakken gekwakt. Ik noem het met recht de Aldi onder de kledingwinkels. Wat ik zag hangen was van zeer cheap ass kwaliteit. Een beetje Turkse markt kwaliteit. Ik snap dat de prijzen zo laag zijn. Maar goed. Toch even doorgezet en naar de eerste verdieping gegaan voor de kinderafdeling. Hier was het net zo'n puinhoop en net zo druk. Toch heb ik hier een leuke ketting kunnen vinden en voor de kids hansopjes, van die Peter Pan pakjes. Super cute. Beneden vond ik nog 2 paar gaten panties. Die had ik nodig voor het MTC feest waar ik aankomende zaterdag naar toe ga. Waren super goedkoop!! Al met al een hele ervaring die Primark. Ik ga nog wel een keer terug op een doordeweekse dag, stipt om 9:00 uur!! #weet nu waar te vinden#


De heren afdeling!!!

Als Mel hier in gaat zitten chillen...Shoot me!!
Die mannen hansopjes vind ik echt te gruwelijk!

Glimmers! Deze ketting kocht ik voor 6 eutjes bij de Primark!
De ring had ik al. Hij is van de H&M

Voor mannen... Kom op!! Wie koopt dit soort cheap ass spul nou??
Breng ons aub niet terug naar 20 jaar geleden...

Echt iedereen op deze banken heeft een Primark tas bij zich en is AFGEPEIGERD!! hahaha

Yup, we hebben het overleefd... We zijn Primark ontmaagd!!

Voor kids vind ik de hansopjes juist weer heel lief!!

Okay, we hebben nu bijna alles gedaan wat we wilden doen. Onderweg naar de parkeergarage kwamen we de leuke stand tegen van Iso haarstijlers. Hier werd Eliorah's haar gestijld en kreeg ze gekrulde lokken. De stand is er altijd, een soort open winkel, waar doorlopend demo's gegeven worden. De Iso tangen zijn van natuursteen, waardoor het haar beter beschermd is en beter stijl te krijgen is. Ik zag wel duidelijk verschil met onze stijltang moet ik zeggen.


Eliorah krijgt stijl haar. een ander meisje krijgt pijpenkrullen. Mooi hé!

Hierna zijn we nog even de Coolcat in geglipt. Eliorah had nog wat nuttig budget te besteden en hier kocht ze dus een trui en een pet van. Kado tip voor meisjes dus. Die petten en felgekleurde truien zijn ook helemaal HET! haha


New sweat, new Pet ;-)
Kijk, hier komen de kleuren beter uit roarrrr...

Daarna gingen we weer even ergens banken. Toen kreeg ik zo'n zin in patat van Bram Ladage!! Bleek dat de dame naast mij ze lekker zat te peuzelen. Haha We hebben gelijk twee zakjes gehaald. In het zelfde straatje als de Bram zitten meer eettentjes. Ik heb met Mel afgesproken dat we een volgende keer gaan foodshoppen. Ik wil het gewoon allemaal uitproberen. Voor thuis heb ik wel wat lekkers van Cinnabon meegenomen. Ik vind de gebakjes daar best prijzig, maar lekker!! Ik kocht 3 mini cupcakes voor 75 cent pst. en een kleine kaneelrol voor 2,25. Das niet duur! haha




Meer shoptips


Wat ik onderweg nog tegenkwam waren een aantal delicatessen zaakjes. o.a. 1 met allerlei soorten olijf olie. Te vinden tegenover de Bram Ladage. Kado tip!! Ook is er een nette en grote toko, met heerlijke Bao Pao en andere hapjes. En Nokke, een zaakje met alles op het gebied van noten. Die vind je tegenover de Bart Smit en naast Sabon.
Toko Liem

Nokke

Sabon


Verder

Parkeerkosten hoeven niet duur te zijn als je onder de 4 uur parkeertijd blijft. Ik was 10,20!! kwijt. Maar ja, ik moet ook 300 zit pauzes inlassen. We hebben dus echt de tijd genomen.


dagge ut wit


Weecee

Wat ik zo fijn vind aan Alexandrium is 2THELOO. De wc ruimte dus. Die is vlakbij de parkeergarage, naast Zara te vinden. Je betaalt  cent voor het gebruik van een schoon en modern toilet. Het kraanwater is lekker warm en de zeep loopt automatisch uit de houder. Er staan ook geen mega rijen hier, wel zo fijn als je erg nodig moet.

Naar de wc!!
We zijn aan het eind gekomen van onze Alexandrium Shopping experience. Het was een leuk dagje met Eliorah en we zijn goed geslaagd. We waren allebei afgepeigerd toen we thuis kwamen, maar het was het weer waard. We hebben onze favoriete shops bezocht, voor mij de Rituals, Adidas shop & Primark, voor Eliorah de Bart Smit, Coolcat & Bruna. We hebben leuke dingen gekocht, maar wel met een verstandige geest. En we hebben heerlijk gegeten van Yoghurt010 specialiteiten, Bram Ladage en Cinnabon.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen hoe onze shopdag er uit zag en vooral hoop ik dat het jullie een beetje geïnspireerd heeft.

Sweet Greets,
Rosalie

Vind je het leuk mij te volgen op facebook? Klik dan hier:
https://www.facebook.com/ItIsGoodInMyHood



#shoppen#alexandrium#cities#rotterdam#primark#yoghurt010#megashops#bazar#rituals#adidas#beanieboos

No comments: