Onderwerpen

Thursday, October 31, 2013

Modernisme, 25 jaar house, MTC Party. Ofwel, gewoon tijd voor een lekker feestje!

MTC Party Halloween on Acid 26-10-2013

Ouderwets hoor

Nederland bezit best veel leuke uitgaansgelegenheden voor allerlei typen muziekliefhebbers. Maar een stroming of beweging, zoals 25 jaar geleden ontstond heb ik niet meer in die heftigheid terug zien komen. De house scene. Menig verhaal is er al over verschenen. En nu ga ik het weer doen. Want afgelopen zaterdag mocht ik na jaren weer eens ouderwets feesten op een feestje met de sfeer en muziek van de begin jaren. De sfeer die zo allesbepalend was voor het verder ontwikkelen van de stroming die Ted Langenbach, trendsetter, party kunstenaar, party organisator en partypaus, Meta Modernistisch noemt, ervoer ik weer. Ik ben dus een Meta Modernisten kind. Of volwassene. Ik ben in ieder geval groot geworden in dit tijdperk, met deze stroming, die wat mij betreft net zo leuk is als de hippie invloed uit mijn ouders generatie.


1994, yup ik begon mijn babystapjes in de house met stampende Gabbers om me heen.
Was echt een super leuke tijd. Ik houd van diepe bassen en zo. Haha
Kwam met de Thunderdomes en Parkzicht beats dus aardig aan mijn trekken. 
Om dit enige echte, in Parkzicht gekochte shirt als Limburgse scholier te bezitten was natuurlijk super!
Trendy toch!

Wie wat bewaart... Ik heb aardige wat entree tickets versleten,
maar deze zijn dus niet vergaan in de hitte van de feestjes...

25 jaar house


Mijn eerste uitgaansstappen heb ik vooral gezet op Thunderdome of verwante house feestjes. Op mijn 16e kon ik nog net een aantal malen met de legitimatie van mijn zus Parkzicht binnen komen, voor hij sloot. Dat was pas een leuke tent! Toen ik eindelijk zover was om naar de meer clubby en MTC feesten te gaan, stopte de organisatie er mee en moesten ik en vele andere underground-, trendy-, kunstzinnige-, acid- en club- house liefhebbers in stappend Rotterdam ons richten op de NOW&WOW (het andere kindje van Ted Langenbach), de Boot of Las Palmas. Dat vond ik niet zo heel erg, immers ik had de MTC boot net gemist en wist niet wat ik miste. Ik ging dus regelmatig los in de loods aan de Loydskade, op de Kop van Zuid of in de Boot.  Now& Wow was hiervan wel mijn favoriet. Lekker gek, kunstzinnig en schaamteloos. Denk aan de schaamhaar pakken, de besnorde en bebaarde dames, dansers die als levende paspoppen de gevolgen van plastische chirurgie uitbeelden en meer van dat soort gekkigheid. Vaak net over het randje, maar niet genoeg over de rand om als kinky feest bestempeld te worden. Toen het verdween aan de Loydskade reageerde menig bezoeker ontredderd. Wat nu? Waar heen dan? Hoe saai kon het worden? De heropende NOW&WOW in de graansilo’s aan de Maashaven, miste de oorspronkelijke glans. Er kwamen genoeg leuke dingen voor in de plaats, maar die ouderwets relaxte, ongedwongen en lieve sfeer vond ik nergens meer terug. Ik hing mijn hoge sleehakken aan de wilgen, huilde een beetje, baarde een kind en nog één en ging me richten op home cooking & baking en meer van dat soort kneuterige bezigheden. 

Zo leuk! 2001 Now & Wow Michael Jackson feestje.

MTC Party Halloween on Acid

Toen ik berichten kreeg van de MTC Party op 26-10-2013 ging het kriebelen. Hoe chill is het om eindelijk weer los te gaan in je bonte kleding, terwijl het niet eens carnaval is? Het kan gewoon bij MTC. Lekker gek, funky & Halloween on Acid is de code. De berichten volgend op facebook, mag ik ook wat verwachten van de aankleding. Ik kan niet wachten!!

Geen Carnaval haha. Toch kun je voor MTC je kekste pak uit de kast trekken.
Even jezelf een nieuwe buiten-de-deur identiteit aanmeten.
Love it! Nb ik ben die brillemans op rechts ;-). 

Pimped my dancing shoes speciaal voor het feestje!! 

Afgelopen zaterdagnacht was het zover. Ik stond met hubbie tussen vele 30 plussers, met een paar handjes vol 20 plussers,  voor de deuren van Cruise Terminal in Rotterdam te popelen om eindelijk binnen te treden in de bizarre wereld van MTC. Hoewel ik veel feestjes van vergelijkbare en heftiger aard heb bezocht in mijn leven, werd ik nu MTC ontmaagd. Ik had er zin in! Net als de rest zo te zien, want man! wat zag iedereen er weer tres hip uit! En dan bedoel ik niet decadent hip, Kardashian Hipperdepip of loop-met-de-stroom-mee hip. Nee, MTC hip en Halloween on Acid hip. Gewoon rocking tha own style hip! Zo zie ik het graag.

Rocking my own style!!

En Thijs? Heb ik het goed gedaan??


Sfeer, muziek & water

De muziek had ik tevoren al een beetje kunnen beluisteren op spotify https://play.spotify.com/user/mtcparty/playlist/2Nn6gsT5B40Dhv2oFTVNqz.
Het gaf me toch echt een gouwe ouwe Parkzicht feeling. Was dit ook MTC?? De locatie was voor ons perfect. Lekker dicht bij huis. Het weer werkte mee, dus mijn korte jurk, neon panties, pimped booties en oude Nitty Gritty nep bontjas  boden genoeg voor binnen en buiten. Op facebook stond een plattegrond, waardoor ik me al een beetje had kunnen inleven in het feestje. Grandpa’s Darkroom? Aflikcentrum? In ieder geval ook voldoende chill gelegenheid, wat voor mij belangrijk is (spine&joint programm goes on) en wat ik ook al lang niet meer heb gezien op feestjes: plastic FLESSEN water! Joehoe! De sfeer was van begin tot eind als vanouds! Je moet het hebben ervaren om te weten waar ik over praat ;-). 

Verdwalen? Nuh!

Hoewel grappig, zul je mij hier niet aantreffen.
Denk aan sex en pikante plaatjes en zo.
Doodse koeien in de chill out area.
Zeer te spreken over de vele banken en hoekjes,
waar je gewoon met bekenden en onbekenden kon kletsen.
Hoewel we er geen gebruik van hebben gemaakt,
was de Oosterse catering volgens mij ook best yummy. 

Lees voer. Lol. Flyer van het aankomende Now & Wow fest

Verplichte rugpauze.
Zo werk ik hier gewoon door aan het Spine & Joint programma.
Kan gewoon.

En nog een keer....

Verder ben ik van mening dat “what happens in the club, stays in the club”. Je moet er gewoon bij zijn met een good mood en open mind en je kunt lekker de nacht weg dansen in een omgeving zoals hij 25 jaar geleden ontsproot. 
Ik weet in ieder geval wel dat als er weer een MTC Party is, wij er zeker weer bij willen zijn!
Ondertussen zet ik gewoon lekker weer de mix op en dans ik terwijl ik dit type. Yes I can!

Whoop whoop

De party makers

Voetjes van de vloer!

hunnie hubbie

Het feestje is bijna voorbij. Snif.
Het was wel heel leuk!!

Ik ben ook geïnteresseerd in jouw generation party of MTC ervaringen. Laat je bericht achter bij dit blog of op mijn facebook pagina. Ook foto's zijn welkom! Leuk!

Vind je het leuk om op de hoogte te blijven van “things I have done”, product & beauty reviews, DIY, boeken reviews, shopping trips, fotografie, events en meer?

Volg mijn blog, facebook pagina en instagram. Hier de links:

http://itisgoodinmyhood.blogspot.nl/
https://www.facebook.com/ItIsGoodInMyHood
http://instagram.com/itisgoodinmyhood.


Good things are closer than you think


Sweet greets,
Rosalie


#MTC#Party#uitgaan#roffa#typischrotterdam#tedlangenbach#Ted#Modernisme#club#cruiseterminal#rotterdam

No comments: