Onderwerpen

Wednesday, October 30, 2013

GraziaBBMC Beauty Bloggers Event @ Double Tree by Hilton

Hieronder een best wel lange blog over mijn dag met mijn nichtje bij het Beauty Bloggers Event van Grazia. De bedoeling is dat je nu net zo lekker kan lezen en informatie er uit kunt halen voor het bloggen alsof je zelf bij de workshops was. Ook leuk voor (kleine) ondernemers die wat snufjes marketing info willen hebben. Inspireren doet leren. Natuurlijk show ik ook wat in de super goed gevulde goodie bag zat. En omdat ik niet alles voor mijzelf wil houden, geef ik een aantal items weg in een winactie. Lees dus vooral verder en doe mee met deze actie. Enjoy reading!

Foto samenvatting van deze leuke dag


Het Grazia’s beauty Bloggers event

Een maandje geleden ongeveer las ik de Fairy Blogmother post van beautylab http://www.beautylab.nl/fairy-blogmother/. Hier vond ik een link naar het Grazia’s Beauty Bloggers event op 26-10-2013. Masha van http://www.beautygloss.nl/ zou er zijn (volg ik al een tijdje) & ook Serena, de Fairy Blogmother van http://www.beautylab.nl/ (die ik ook al een tijdje volg). Reden dus voor mij om geïnteresseerd te raken. Dat ook Thijs Willekes een workshop zou geven (ja ja die meneer van de Mode Politie) en er een visagie workshop van BE Creative Make Up zou zijn, liet mijn vingers helemaal op de “bestelknop” drukken. Ik heb zin in leuke, bloggers & beauty inspiratie!

Omdat mijn lieve nichtje Tamara mij geholpen had met het verjaardagsfeestje van Eliorah, wilde ik haar graag meenemen. Girls day out. Samen is zo veel leuker.

26-10-2013 early in the morning
Om kwart voor zeven stond ik afgelopen zaterdag te trappelen om op pad te gaan. We namen de trein vanaf Barendrecht naar Rotterdam, waar we lekker tijd hadden voor een Starbucks Latte Macchiato, zonder caramel, doch met 4!! zakjes suiker. De Fyra reed prima op tijd en voor we het door hadden zaten we al weer in Amsterdam. Jay!!


Koffie voor 11.00 doe ik eigenlijk niet, maar voor Starbucks maak ik een uitzondering!

Double Tree, dubbele omleiding

De locatie was het Double Tree By Hilton Hotel. Waarom mijn Iphone Tom Tom ons eerst met een omleiding richting het Leidsche Plein, de juiste weg op lokte, geen idee. Als ik op de omschrijving had gelet op internet, had ik gelezen dat het NAAST het station lag. Gewoon 2 tha left. Haha. Had ik mijn Tom Tom niet nodig gehad. Maar goed, de zon scheen, Amsterdam riep WELKOM en we voelden ons vrij als vogeltjes daar zo vroeg in de ochtend. Tijd genoeg om te genieten van onze omweg ;-) én op tijd aan te komen bij de workshops.

Deze heb ik 's middags genomen na de workshops.
Voelde me in de ochtend echter al erg welkom.

You know you are in a Hilton Hotel when…

Eenmaal binnen, moest ik natuurlijk even een sanitaire stop maken en trof ik op het toilet prachtig gevouwen wc-papiertjes. Haha, wat schattig! Ik heb het boek van de Hilton Dynastie deels gelezen, te saai om uit te lezen, dus dit toiletpapier foefje is een herkenbaar gebaar. Ik voelde me gelijk thuis.

Spoiled till the end.

Boven op de eerste verdieping waar de workshops gehouden werden viel me op dat ik gelukkig niet de enige gouwe ouwe was, hoewel het gros van de deelnemers toch echt begin twintig was. Meiden die jaren vliegen voorbij, dus maak het voordat het jou maakt!
We kregen een mooi notitieboekje van sloane stationary (http://www.sloanestationery.com/) en een pen. Ik koos de groene en heb er gretig gebruik van gemaakt tijdens de workshops die begonnen met de opening door Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Grazia.


Super schattig notite boekje van Sloane Staionary


De workshops kunnen beginnen!


Thijs Willekes 

Thijs Willekes, beauty coach, de man van Mode Politie mocht het spits der workshops afbijten. Check zijn mooie website voor meer info over deze inspirator http://www.thijswillekes.nl/.

Een aantal punten die volgens Thijs erg belangrijk zijn om het te maken als blogger in de fashion of beauty industrie:

1. Zorg voor goede informatie bronnen. Weet alles als eerste. Wees dus een vakgek.

2. Make Up is er niet om je flaws te coveren, het is er om je identiteit vast te leggen. Make Up ondersteunt in wat je doet. Het benadrukt je stijl, je verzorging. Je kunt fashionable zijn, zonder grote investering.

3. DURF ANDERS TE ZIJN!! Voor wie doe je het eigenlijk? Voor jezelf of voor anderen? Trap onder mijn billen! Deze kon ik zowaar de rest van de dag door mijn hoofd horen denderen. Eng hoor, maar thanks Thijs!

De rondvraag van Thijs was wie er in de zaal nu bijzonder of anders uitzag kwa Make Up. Niemand noemde iemand… Misschien door het tijdstip van de dag?? Ik zag wel een beauty met een mooie ketting. Haha Maar het ging om make up. Hoewel ik die ketting echt graag wil hebben. Hoe zag ik er uit?? Ik was te casual gekleed en opgemaakt. Ik dacht meer praktisch, aan mijn rug bijvoorbeeld en aan comfort voor de hele dag. Niet outstanding at all, wel netjes. Ik droeg mijn MK laarzen… Perfect voor een sollicitatie eigenlijk haha. Maar vanavond Thijs (dacht ik bij mijzelf), maak ik het helemaal goed. Want ik ga naar MTC! En dan is mijn make up, haar en outfit OUTSTANDING! Whoop Whoop!

#Trends 2 present yourselves, create it, don’t copy it
Check ook eens www.sothijs.nl .

Casual netjes. Bril om mijn wallen te coveren. LOL Ik zag gelijk alles beter ;-)!!
Oh check de Pikorua ketting die ik van hubby heb gepikt.
Draag ik hem de hele dag bij me. Romanic isn't it??

Masha Feoktistova

Masha Feoktistova van http://www.beautygloss.nl/ gaf de tweede workshop. Zij is de eerste Blogceleb van Nederland. Check: 238.146.077 bezoekers!! Bam! Plus 36.886 facebook likers! Hoe cool is dat? Masha gaf een heerlijk levendige en ook grappige presentatie over haar start en carrière als beautyblogster.

We kregen informatie over hoe je van je blog je werkt kunt maken, hoe je er aan kunt verdienen. Het zakelijke deel achter het bloggen dus. Okay, het is niet voor veel bloggers weggelegd er een full time job van te maken in dit oh zo bloggers rijke wereldje, er zaten al 200 potentials/bloggers in de zaal om maar wat te noemen, maar als je in onmogelijkheden gaat denken is niets mogelijk. 

Behalve zakelijk zijn is de basis FUN. Bloggen kost tijd dus als je het niet leuk vindt, haal je er ook niet uit wat je er in stopt. In het begin verdien je er niks mee, dus vraagt het ook investering. Je zult moeten volharden als je er echt je werk van wilt maken.  Nog een punt: humor. Dat zag ik vooral in hoe zij alles aanpakt. Je ziet het ook terug op haar blog. Herkenbaarheid, nog een belangrijk iets. En connectie. Blijf bij jezelf. Maar mensen vergeet niet: it takes dedication. En komt niet zo ver in dit wereldje als je geen passie hebt. Mooi dat ze dat ook zo geweldig over kon brengen. 

Hilton snacks

Serena Verbon 

Serena Verbon gaf de derde workshop. Zij is eigenaresse van http://www.beautylab.nl/about/. Haar blog trekt zo’n 54.000 unieke bezoekers per dag. Zij is mijn favoriete blogster. Haar blogs zijn, ondanks een hoge kwaliteit –heel belangrijk voor mij- lekker down 2 earth en met veel respect voor product en lezers geschreven. Het lijkt alsof je verhalen van je vriendin leest. Connected dus.

Serena’s workshop ging over hoe je je blog uniek kunt maken. Ze gaf onder andere leuke tips en tricks voor het foto werk (waarvan ik 90% gelukkig al laaaang toepaste pfew).

Hier een paar:
1. Maak creatieve, unieke foto’s bijvoorbeeld door eens andere fotohoeken te proberen of ingrediënten erbij te leggen.

2. Bij de Bruna verkopen ze grote witte en gekleurde vellen die je kunt gebruiken voor product fotografie.

3. Geef de foto’s een CEO waardige naam voor je ze uploadt. Voor de vindbaarheid natuurlijk wel zo handig, maar het is geen seconde in mij opgekomen dat ik de fotobestanden zelf al een passende CEO waardige naam moet geven. Dat kwam tijdens mijn Communicatie Creatief opleiding gewoon nog niet ter sprake. Generatie kloofje. Gaan we eens zien hoe vaak mijn foto’s straks door Google opgepikt worden! Echt een super tip!!

4. Maak gebruik van props, collages, uitsnijdingen, belichting. Overdrijf niet.

NB Denk ook eens aan cross-promotion, actualiteiten, beste momenten om te posten, social media, you tube en SEO. Yup, erg nuttige informatie. Heel dankbaar!

Strakke planning @Grazia's Beauty Bloggers Event

Kirsten Jassies

De energieke Kirsten Jassies van http://www.blogtoday.nl/  kreeg het voor elkaar iedereen uit de after lunch dip te trekken met haar energie en vakkennis. Als Marketing & Communicatie afgestudeerde en liefhebber, kon ik haar passie helemaal volgen. Ik wil haar baan! Haha nee, toch niet. Maar ik ben net als zij dol op social media, de kracht ervan en de manieren waarop bedrijven ze kunnen inzetten. 

Nederlanders zijn nog best terughoudend (doe maar normaal dan doe je gek genoeg) in het gebruik van social media, maar als je het op de juiste manier inzet, kan het voor veel informatie, leuke contacten en marketing successen zorgen. Ik kan dit alleen maar beamen. Toen ik nog op kantoor werkte had ik minder buiten de deur contacten in het zakelijke netwerk dan nu ik geen baan heb! Can u believe that?? Social media verbindt echt, maar je moet wel weten hoe. En je moet het leuk vinden. Kijk eens op de website van blogtoday voor meer inspirerende informatie. Connect ook met de bloggers die op deze pagina te vinden zijn en ga lekker naar events. Het is echt super leuk en tevens de beste manier om jezelf te pluggen! Vergeet je visitekaartjes niet…


Harriet Calo

Deze prachtige vrouw moet je gewoon een keer ontmoet hebben. Harriet Calo is Fashion & Beauty Director bij Sanomas glossy cluster. Voorheen werkte ze als hoofdredacteur voor Cosmopolitan en Marie Claire. Je kunt je voorstellen dat zij weet waar ze het over heeft in fashion & magazine land. Haar eigen blog http://isntitdivine.com/ is zeker de moeite waard om te volgen. Ik houd van haar teksten, kunstzinnigheid en mooie beelden. It is Divine. Wat niet Divine is, komt niet op haar blog. Een mooie leidraad voor wat jij op je blog wilt. Tip van Harriet was dan ook: vraag je altijd af of het bij de naam van je blog past. Past het niet, plaats het dan niet. Gouden vrouw.

BE Creative Make Up

Als we het dan toch over marketing hebben, dan moet ik zeggen dat ik de workshops van het nieuwe make up merk van Ici Paris toch wel erg sterk vind. Door als relatief onbekend merk workshops te geven bij dit bloggers event voor met name startende bloggers, weet je gegarandeerd dat er over jouw product geschreven, gereviewd en gehashtagd wordt. Hoe geweldig strategisch is dat! Bovendien kregen wij allemaal een leuk gevuld zakje mee met mascara, nagellak en lippenstift, de meest gebruikte beautyproducten door vrouwen.  Hallo reviews & foto posts op het internet! Ik kan hier echt van smullen. I Love Marketing!

Jaloers makende palletjes van BE Creative Make Up


Mooie en goed gepigmenteerde spulletjes


En een lekkere basis.


De workshop zelf heb ik de eerste 15 minuten gemist. Ik moest op de bank in de hal liggen omdat ik na al dat zitten verging van de rugpijn. Mensen dachten vast dat ik gek was zo horizontaal. De workshops waren leuk en informatief. In groepjes verdeeld kregen we allemaal tips en tricks over BE Multi, BE Basic, Be Nails, Be Lips. Het was te veel om op te noemen, dus ik ga er binnenkort een aparte blog over schrijven, mét product review van BE Creative Make Up uiteraard. 

Zo fenomenaal horizontaal! Leek wel een weardo, maar ik moet doen wat ik moet doen.

Food @Double Tree Hilton Amsterdam

De lunch bij het Double Tree Hilton Hotel Amsterdam was ook een noemenswaardige bezigheid. De 200 en meer personen lange rij trotseren werd beloond met heerlijk voedsel. Lekker brood, smakelijk beleg, vitaminerijk fruit en als toetje de lekkerste crème brûlée en taart. Yummy!! Jammer dat we het binnen 15 minuten naar binnen moesten werken –de lange rij vrat veel tijd-, maar desondanks heerlijk en zeer te prijzen! Plus ik heb voor het aller aller eerst dragon fruit op!! 

Beautiful Dragon Fruit
#Double Tree Hilton Amsterdam

Goodiebag

We kregen van zowel Grazia als BE Creative Make Up een mooie goodiebag mee. We zijn echt verwend! Al die verwennerij kan ik niet aan, dus ik ga vijf items weggeven uit de tas. Blader nog even door voor de winactie. Hieronder de items uit de winactie en nog wat andere goodies uit de bag.

Goodiebag. Hiermee liepen dus zo'n 200 bezoekers rond door Amsterdam.
In de trein kreeg ik er zelfs opmerkingen over. Waar waren wij geweest??


Handige toilet tas voor op reis




Is net een clutch als hij opgerold is




Deze spray kon ik 's avonds gelijk gebruiken voor het feestje




Voor de kids omdat ze mij van vrijdag tot zondag hebben moeten missen.


Iew!! Als ik iets niet lekker vind, dan is het wel bier!!


Een leuk shirt. Ik heb hem eerder gezien, niet gekocht, maar nu heb ik hem toch! Jay!




Uiteraard een Grazia Magazine!!


Deze Texture Dust van L"Oréal vind ik ook leuk om te testen, dus dat ga ik binnenkort dan ook eens doen!


Sleutelhanger van Mark Jacobs


Mooie goudkleurige armband van Nikkie tbv Dance4life.
Er staan mooie woorden rondom op de band en binnen in de band.




Dit had ik nou net nodig! Haha Twee kapsel trimmers. Hahaha
Kan ik mooi mijn hair do fine tunen ;-).


Leuke wenkbrauw plakkertjes voor als je een feestje hebt.


Lief fijn kettinkje met een steentje en een hartje bij de sluiting


BE verwende ons ook enorm met de meest gebruikte make up items.


Super mooie kleurtjes van BE Creative Make Up.
Houd mijn blog in de gaten, want hier ga ik een BE Review mee doen.
Wat een hoeveelheid hé!!

En toen waren we klaar. Aaah zo snel gegaan. Geen idee waarom ik de borrel in de sky lounge vergat. Ook belangrijk namelijk…netwerken!! Grrrr. Al heb ik dat tussendoor ook wel gedaan. De borrel had meer ruimte gegeven voor leuke gesprekken en connectie. Jammer. Next time better...

Het was echt een super leuke, inspirerende en leerzame dag! Gezellig met mijn sweet cousin Tamara! 


Winactie! Deze 5 goodies ga ik weggeven als mijn facebook pagina  200 likers heeft en mijn instagram 150 volgers.

#winactie #itisgoodinmyhood #inspire #trust #dance4life bracelet & more

Je doet mee als jij: 
1. Mijn facebook en instagram pagina’s volgt. 
https://www.facebook.com/ItIsGoodInMyHood
http://instagram.com/itisgoodinmyhood
2. De foto’s van de winactie op deze social media liked
3. De winactie op facebook deelt, openbaar
4. Een lief berichtje achterlaat onder de foto op facebook en/of instagram met  waarom jij deze prijs moet/mag winnen

Dus hoe meer er gedeeld, geliked en gevolgd wordt, hoe sneller de goodies bij de winnaar terecht komen!

Sharing = caring!!



Vind je het leuk om op de hoogte te blijven van “things I have done”, product & beauty reviews, DIY, boeken reviews, shopping trips, fotografie, events en meer? 
Volg dan mijn blog http://itisgoodinmyhood.blogspot.nl/

Via mijn facebook pagina post ik altijd een link van een nieuwe blog en meer leuks https://www.facebook.com/ItIsGoodInMyHood.


Ook kun je me vinden op instagram
http://instagram.com/itisgoodinmyhood.




Good things are closer than you think


Sweet greets,
Rosalie


#graziabbmc#serenaverbon#beautygloss#beautylab#sothijs#thijswillekes#grazia#hilmarmulder#kirstenjassies#socialmedia#bloggersevent 

No comments: