Onderwerpen

Monday, October 14, 2013

Een opgemaakte zaterdag


 

Doordeweeks heb ik meestal de fut niet om mezelf van een laag make up te voorzien. Ik ga echter bijna nooit de deur uit zonder mascara, lipbalsem en eye brow gel. 
Toen de kids nog wat kleiner waren, liet ik de poeders en smeersels helemaal voor wat ze waren. Maar ooit had ik liefde voor gefreubel met kwasten. Ik smeerde vooral in de weekends erop los met lekkere kleurtjes op mijn oogleden en ik heb ook een periode gehad dat ik zelfs doordeweeks in de ochtend, de tijd nam voor een mooi opgemaakt toetje.


Ik moet zeggen, dat die liefde met de jaren -lees rimpels- weer terugkomt. Ik kan me tegenwoordig weer vergapen aan nieuwe trendkleuren, lipsticks en zelfs smeersels en rouges.
Op You Tube volg ik trouw een aantal vloggers, waar ik veel van leer. Shimmers, swatches etc, het zijn termen die me steeds bekender in de oren klinken. Je vindt echt heel veel leuks hierover op dit kanaal, dus als je niet weet hoe of wat, You Tube.


En man, wat zijn er toch veel leuke en mooie producten op de markt! In vergelijking met 10 jaar geleden zijn ook de laag geprijsde artikelen er in kwaliteit en creativiteit op vooruit gegaan. Zo wordt het extra leuk om het een en ander uit te proberen! That's more like it!


Hier een paar foto's van een luie zaterdag Make Up. Yup, lui. Want we gingen nergens heen. Ik had gewoon zin om te freubelen met Make Up en nagellakjes. Gewoon voor mezelf.


Benodigdheden, hmmm best veel zo...

De geopende versie

Lazy Saturday Make Up hahaha



Als basis gebruik ik (nog) geen primer. Meestal smeer ik de Nude Magique BB cream, medium skin tone van L'oreal op mijn gezicht omdat ie snel en niet te dik dekt. Dat doe ik over mijn gezichtscreme van Dermalogica of de Body Shop (ligt aan de dagstaat van mijn huid). Ik houd niet zo van een super geplamuurde laag, vandaar.



Vervolgens heb ik de compact powder nr 21 van de Hema op gedaan. De eerste x gebruikt. Eigenlijk had ik hem niet nodig, want ik heb soortgelijke foundation van L'oreal. Had me dus 4,50 euro kunnen besparen ;-(.


Als blush heb ik een glimmende poeder Blush wet & dry (with shimer finish) nr 01 gebruikt van de Hema. Nieuw. Ik houdt normaal niet van glimmende poeders (ook niet op mijn ogen), maar laatst zag ik het bij een kledingverkoopster en toen vond ik het ineens niet zo verkeerd meer uit zien. Om het uit te proberen heb ik er 1 bij de Hema gekocht voor 4,50 euro.


Mijn werkbrauwen verf ik altijd bij. Maar met Make Up op, werk ik ze ook wat bij met eye brow kit nr 3 van de Hema en omdat ze altijd in de war raken, doe ik er altijd wat eye brow gel van de Hema op. Ik kan niet veel merken verdragen, maar ondanks de lage prijs, gaat Hema nooit irriteren.


Op mijn ogen heb ik een donkerblauwe oogpotlood van de Hema gedaan kleurnummer 04. Deze heb ik uitgepoederd met een glimmende all night blue 006 oogschaduw van L'oreal Color Infallible. Deze was afgeprijsd, dus van afgelopen seizoen. Daarna heb ik de witte oogschaduw van de Ombre Subtile Morphing Blue van LancĂ´me hierover gedaan, om de kleur een parelmoer laagje te geven. Deze oogschaduw is mega oud! Ow echt errug eigenlijk, maar ik kan er gewoon nog geen afstand van doen. Okay, zal ik het zeggen... Ik heb deze oogschaduw (3 verschillende doosjes) gekocht in..... 1999 geloof ik... Aaaah! Nou ja, ik heb gewoon nog geen goede vervanging voor deze magique witte oogschaduws kunnen vinden. Ze kleuren mee met de donkere onderlaag. Voor die tijd waren ze best prijzig. Ik was dan ook voor een hele set met mascara (waar ik niet tegen kon), min heel veel korting, iets van 180 gulden kwijt.


Mijn mascara is de False Lash Architect van L'oreal. Dat merk gebruik ik meestal, omdat ik van de meeste merken irritatie krijg en van deze eigenlijk nooit. Het vaakst gebruik ik de Volume Million Lashes extra black van L'oreal. Ik koop mijn mascara's altijd in een aanbieding, omdat ik niet overal tegen kan en ik de meeste dus gewoon niet meer kan gebruiken na 1 a 2 keer. Bovendien vind ik mascara te duur. Een tientje vind ik meer dan genoeg, tenzij ik zeker weet dat het DE MASCARA is, waar ik niet meer omheen kan.

Mijn meest gebruikte lipstick ooit!
L'Oreal Caresse Rebel Red 401





Op mijn lippen heb ik de Caresse Rebel Red nummer 401 van L'oreal. Ik heb hem heel lichtjes opgedaan en eerst een laag balsem eronder gesmeerd. Dan pakt ie niet zo fel. Deze lippenstift draag ik momenteel bijna elke dag, omdat hij wel een tint geeft maar niet te dik rood afgeeft op mijn lippen. Ik gebruik hem soms zelfs als balsem.

Mijmerend

Altijd leuk om te spelen met mijn iphone...
De eerste foto is ongelaagd/ongefilterd, al heb ik het idee dat ik er zelfs op ongefilterde foto's altijd
beter uitzie dan in het echt. Dat komt door het licht, het maakt een en ander onzichtbaar hihi.
Hier zie je de shimmer van de blush ook het beste uitkomen .


Dank je wel voor het lezen. Ik hoop dat je het leuk vond.
Volg mij ook op facebook https://www.facebook.com/ItIsGoodInMyHood.

Have a good day!!

Sweet greets,
Rosalie


No comments: